تجمع اعتراضی پزشکان متخصص پوست و مو در جهت سلامت جامعه
تجمع اعتراضی پزشکان متخصص پوست و مو در جهت سلامت جامعه

تعدادی از پزشکان و متخصصین پوست و مو در اعتراض به دخالت‌های پزشکی توسط برخی افراد غیر مجاز در شیراز تجمع کردند .

به گزارش پگاه خبر ؛تعدادی از پزشکان و متخصصین پوست و مو در اعتراض به دخالت‌های پزشکی توسط برخی افراد غیر مجاز در شیراز تجمع کردند .

در این تجمع اعتراضی که با حضور متخصصین پوست و مو مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد ،معترضین با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار توجه و رسیدگی مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به دخالت‌های افراد فاقد تخصص در امور پزشکی مرتبط با سلامت جامعه شدند.

به گفته یکی از پزشکان معترض که متخصص پوست و مو است ،دخالتهای پزشکی در این حوزه به دلیل درآمدهای قابل توجه توسط افراد سودجو افزایش یافته و علاوه بر متصدیان برخی آرایشگاهها و تعدادی از منشی پزشکان،تکنسین های تجربی ، متاسفانه تابلوهای نصب شده با قید پوست و مو نیز افزایش یافته است .

دکتر متخصص پوست و مو که در این تجمع اعتراضی حاضر شده بود گفت :موضوع سلامت جامعه و سوگند پزشکی مارا برآن داشته است که با این تجمع هشدارهای لازم به مسئولین وزارتخانه همچنین نهادهای نظارتی و قضایی برسانیم .

وی افزود :در کنار همه دخالت‌های غیر مجاز در امر پزشکی ،اخیرا مجموعه جهاد دانشگاهی هم اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت پولی برای پزشکان عمومی نموده و پس از صدور گواهی با اخذ مبالغ ناچیز مدارکی برای افراد صادر نموده است .

این پزشک جوان معتقد است ،جهاد دانشگاهی صلاحیت قانونی جهت ورود به موضوعات مرتبط با سلامت و پزشکی را ندارد و دانشگاههای کشور در این خصوص باید اعلام موضع کنند ،چرا که موضوع سلامت مردم را نباید وجه المصالحه دلالی و کسب درآمد کنند .

وی خطاب به دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت :با دلسوزی و صراحت کلام ایشان امیدواریم قبل از مرحله بعدی اعتراضات و شکایت پزشکی ،برگزاری دوره های پولی و صدور مدارک رشته های تخصصی و پزشکی در جهاد دانشگاهی متوقف گردد.

شایان ذکر است حاضرین در تجمع برای حفظ سلامت جامعه از مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخواست رسیدگی فوری برای رعایت چهارچوب های علمی و تخصصی و حفظ مرجعیت دانشگاهها و در صورت نیاز هماهنگی لازم برای برخورد جدی تر با مداخله کنندگان در حوزه های سلامت شدند .

انتهای پیام/