۲۰۰ هزار طلبه و روحانی خواهر و برادر ایرانی و خارجی در کشور وجود دارد
۲۰۰ هزار طلبه و روحانی خواهر و برادر ایرانی و خارجی در کشور وجود دارد

به گزارش پگاه خبر؛حجه الاسلام والمسلمین سیدبهرام حسینی مسئول امور روحانیت ‌و عضو شورای سیاست گذاری ستاد مرکزی کل کشوردرانتخابات ریاست جمهوری آیت الله رییسی درگفتگو باخبرنگارماضمن تبریک پیروزی بزرگ مردم ایران در انتخابات روزجمعه ۲۸خرداد۱۴۰۰اظهارداشت: ازآحاد ملت رشید و بلیغ ایران بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله ومراجع معظم تقلید،فضلاوعلمای حوزه های علمیه سراسرکشور،مدرسین […]

به گزارش پگاه خبر؛حجه الاسلام والمسلمین سیدبهرام حسینی مسئول امور روحانیت ‌و عضو شورای سیاست گذاری ستاد مرکزی کل کشوردرانتخابات ریاست جمهوری آیت الله رییسی درگفتگو باخبرنگارماضمن تبریک پیروزی بزرگ مردم ایران در انتخابات روزجمعه ۲۸خرداد۱۴۰۰اظهارداشت: ازآحاد ملت رشید و بلیغ ایران بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله ومراجع معظم تقلید،فضلاوعلمای حوزه های علمیه سراسرکشور،مدرسین و مدیران وطلاب علوم دینی وحوزه های علمیه که درهفته ها و ماههای اخیر نقش آفرین عرصه انتخابات ریاست جمهوری بودند تقدیروتشکرمینمایم.
مسئول امور روحانیت ستاد های مرکزی انتخابات آیت الله رئیسی درستادمرکزی تهران افزود: در همین جا لازم میدانم ازعلمای شریف اهل سنت کشور و طلاب علوم دینی مدارس اهل سنت ایران که در این دوره ازانتخابات به مراتب بیشترازسالهای اخیرو انتخاباتهای گذشته پررنگ تر ظاهر شدند و همراهی وهمکاری خوبی باستادهای انتخاباتی ایت الله دکتر رییسی داشتند که درهمینجا بعنوان طلبه ای کوچک از انان سپاسگزارم.
حسینی گفت: بیش از ۱۳۰ هزار روحانی در کشور داریم که ۸۰ هزار نفر از آنها در قم ساکن هستند، تعداد روحانیون و طلبه های برخی حوزه های علمیه مانند ساری، شیراز و تبریز قابل توجه است.
وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار طلبه خارجی برادر در شهرهای قم، تهران،البرز، گنبد و مشهد مستقر هستند، تقریبا ۶۰ هزار طلبه خواهر در کشور داریم که هشت هزار نفر از آنها در قم و بقیه در سراسر کشور بویژه در اصفهان و مشهد متمرکز هستند.

*۲۰۰ هزار طلبه و روحانی خواهر و برادر ایرانی و خارجی در کشور وجود دارد.

حسینی از حضور سه هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر خارجی در کشور خبر داد و افزود: با توجه به این آمار، بیش از ۲۰۰ هزار طلبه و روحانی خواهر و برادر ایرانی و خارجی در کشور وجود دارد.
وی درباره ساختار حوزه های علمیه کشورتصریح کرد: ساختار حوزه های علمیه در سالهای اخیر به صورت استانی درآمده و در زیر مجموعه شورای عالی حوزه های علمیه دو مرکز حوزه های علمیه برادران و خواهران وجود دارد.
به گفته حسینی، شورای عالی حوزه های علمیه استان های خراسان شامل خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به انتخاب رهبر معظم انقلاب متولی کارهای طلاب و روحانیون آن منطقه هستند و حوزه های علمیه اصفهان نیز زیر نظر آیت الله العظمی حسین مظاهری است که از بدنه حوزه علمیه قم جدا بوده اما حوزه خواهران اصفهان زیرنظر حوزه علمیه قم فعالیت می کند.
مشاور امورروحانیت رییس کل ستادانتخاباتی سمر، درباره نحوه ارتباط بااعضای شورای مدیریت حوزه های علمیه کشور،به ارائه آماری ازائمه جمعه و مساجد پرداخت و گفت: بیش از ۸۴۰ امام جمعه در سراسر کشور به اقامه نماز جمعه می پردازند.
وی یادآورشد: حدود ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که ۳۵ تا ۴۰ درصد از این مساجد امام جماعت ندارد، البته چراغ برخی از این مساجد در مناسبت هایی مانند ماه مبارک رمضان و ماه محرم روشن و برنامه هایی در آنها اجرا می شود اما در سایر ایام سال نماز جماعتی برپا نمی شود.
این پژوهشگر مذهبی نبود آمار دقیق مساجد را یک نقطه ضعف برای مسئولان مربوطه دانست و گفت: هنوز دستگاهها و متولیان امور از جمله سازمان اوقاف ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بسیج مستضعفین و مرکز رسیدگی به امور مساجد آمایش دقیقی درباره آمار مساجد ندارند تا بتوان قابلیت ها و فرصت های آنها را شناسایی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود:درتهران ٢هزارمسجد و٧هزار حسینیه و٧٠هزارتکیه وجود دارد و در ١۶شهرستان استان تهران نیز هنوز آمار دقیقی در دست نسیت.

*مجموعه برنامه هاوفعالیت های امور روحانیت ستادمرکزی سمرتدوین و مکتوب میگردد

مدیرمجموعه ملی فدک الزهرا(س)ارتباط نزدیک با مراجع تقلید را یکی از برنامه های امور روحانیت ستادمرکزی سمر،دانسته وبیان داشت: درزمینه انتخابات ریاست جمهوری ،عملکرد سازمان های تابعه امور روحانیت ستادمرکزی مردمی ایت الله دکتر رئیسی به صورت کتبی به مراجع عظام تقلید ارائه وبه صورت حضوری وشرفیابی در محضرشان گزارشی داده میشود.بناداریم مجموعه برنامه های اجرایی وفعالیت های انجام شده در امورروحانیت ستادکل انتخاباتی سمردر کشورراکه برعهده اینجانب بوده مدون و مکتوب و مکتوب نماییم تامورد استفاده بزرگان حوزه ومشایخ روحانیت کشور قرارگیرد.
مشاور سیاسی و اجتماعی ستاد مرکزی ثمر تهران افزود:جمهوری اسلامی ایران کشوری پرظرفیت و سرشار از فرصت است و ما گردنه‌های سختی را پشت سر گذاشتیم، با عنایت به مشارکت حداکثری مردان و زنان باغیرت و انتخاب اصلح، دکتر رئیسی قادر است از هر تکنیکی که منافع ملی ایجاب کند ، قله‌های عزت و پیشرفت وترقی و عدالت را به نفع آحاد مردم فتح کند و این اتفاق هم خواهد افتاد.
حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی که طی حکمی از طرف امیر دکتر نامی ،با حفظ سمت ، به عنوان مسئول امور طلاب و روحانیون ستاد مردمی ایت الله رئیسی در استان تهران منصوب شده باتبریک پیروزی آیت الله رئیسی دراین انتخابات تاکیدکرد:
محضرمبارک ریاست جمهوری اینده ایران اسلامی عرض نمایم که مردم ایران با خلق حماسه حضور گسترده و مثال زدنی ،در پای صندوق های رأی ۲۸خردادرا،به روزی ماندگار در تاریخ این سرزمین تبدیل نمودند.
ایرانیان سرافراز و حماسه ساز در این روز با لبیک به ندای مقام معظم رهبری با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب رئیس جمهور خود،گامی محکم و استوار در تعیین سرنوشت خود برداشتند.
روسفیدی ملت بزرگ ما در این انتخابات نعمتی است که سپاس بی کران می طلبد. لذا با خضوع و خشوع شاکر و سپاسگزار نعمت های او بوده و ان شاء الله خواهیم بود.

*این مردم بودند که امانت الهی را بر دوش شما گذاشته اند
این مسئول درستادهای انتخاباتی رییسی یادآورشد: حال که توانستیدسرمایه اعتماد مردم را جلب کنیدو این مردم بودند که امانت الهی را بر دوش شما گذاشته اندضمن تشکر از ریاست جمهور مستقر جناب اقای دکتر حسن روحانی و دیگر کاندیداهای عزیز ، که با همدلی و مهربانی و باصدور پیامهای تبریک خود تیر دیگری را بر سینه دشمنان نظام نشانه رفتند،انتخاب شمارا صمیمانه، تبریک عرض نموده و‌از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت شما را ، در راه دشواری که در پیش دارید آرزومندم وازخداوند متعال توفیق روز افزون شمارا خواستارم جادارد از کلیه همکاران و دوستان و اقوام و‌خویشان وتمام کمیته هابویژه قشرپرتلاش ومخلص روحانیت که شبانه روز،در ستادها،فعالیت می‌کردند تشکرکنم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی