حضرت شاهچراغ(ع) رادرمراسمات دهه کرامت به صورت فراملی معرفی کنیم
حضرت شاهچراغ(ع) رادرمراسمات دهه کرامت به صورت فراملی معرفی کنیم

به گزارش پگاه خبر؛سید علی نقی طبیب لقمانی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس امروز ۲۵خردادبا اشاره به وجود حرم مطهر احمد ابن موسی(شاهچراغ) و سید علاءالدین حسین(ع) در شهر شیراز، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به استان فارس لقب سومین حرم اهل بیت علیهم السلام را به همین خاطر […]

به گزارش پگاه خبر؛سید علی نقی طبیب لقمانی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس امروز ۲۵خردادبا اشاره به وجود حرم مطهر احمد ابن موسی(شاهچراغ) و سید علاءالدین حسین(ع) در شهر شیراز، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سفر خود به استان فارس لقب سومین حرم اهل بیت علیهم السلام را به همین خاطر به شیراز نسبت دادند.

وی با بیان اینکه وجود این حرمین شریف در شهر شیراز توانسته است این استان را به عنوان یکی از اضلاع مثلث مذهبی کشور معرفی کند، اظهار کرد: این امر به ظرفیتهای بسیار گسترده و غنی گردشگری استان فارس به خصوص در زمینه گردشگری مذهبی استان کمک می‌کند.

لقمانی با اشاره به مراسمات مذهبی که به مناسبت دهه کرامت در فارس انجام می‌شود، افزود: برنامه های پیش رو با این رویکرد است که حضرت شاهچراغ را بیشتر و بهتر از گذشته همه به هموطنان و هم به صورت فراملی معرفی کنیم.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اشاره به برگزاری جشنواره چلچراغ صدا و سیمای مرکز فارس که در دو سال گذشته برگزار شده است، عنوان کرد: بیش از هزار مقاله در معرفی و تبیین  جایگاه شخصیتی احمد ابن موسی(ع) به جشنواره ارسال و بیش از ۴۰ اثر برگزیده شد.

لقمانی با بیان اینکه تاکید ما بر این است که شهرداری شیراز و معاونت فرهنگی شهرداری فضا و کالبد شهر را در این ایام به گونه ای طراحی و آذین بندی کنند که مردم متوجه بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی باشند، گفت:همچنین ادارات را مکلف کردیم که در سر برگ مکاتبات خود به این رویداد اشاره کنند تا در فضای انتخاباتی شهر و لابه لای بنرها و پوستر هایی که زده میشود این بزرگداشت به فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به شکل گیری کارگروه زیارت در استانداری، عنوان کرد: در این کارگروه مصوبات خوب و بسیار ارزشمندی در راستای مبحث گردشگری و کمک به زائرسراها تصویب شده است،اما باید در بحث گردشگری زیارت  اقدامات را در دو حوزه کوتاه و بلندمدت دنبال کرد، همچنین موضوع دسترسی‌ها، توسعه حرم و به روز شدن مباحث مرتبط با گردشگری مذهبی باید در دستور کار استان قرار گیرد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ایجاد المان‌های مذهبی در سطح شهر را از دیگر اقدامات در این بخش برشمرد و تصریح کرد: تاکنون اقدامات انجام شده در حوزه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نسبی بوده و متناسب با این جایگاه کار ویژه‌ای انجام نشده است.

لقمانی با تاکید بر اینکه شیراز دارای یک بافت تاریخی، فرهنگی و مذهبی کاملا منحصر به فرد و دارای پیوستگی است، اظهار کرد: لذا باید ضمن توجه به بافت به عنوان یک ظرفیت مهم و بی بدیل برای صنعت گردشگری، توسعه متوازن و سر زندگی را به بافت برگردانیم.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، کار منظم و نظام مندی در آموزش و پرورش شکل گرفته تا دانش آموزان بی بضاعت و فاقد توانایی مالی شناسایی و به عنوان زائر اولی در قالب گردشگری مذهبی از این فرصت‌ها بهره مند شوند.

انتهای پیام/