استخراج رمزارزعاملی مهم دربروزافت ولتاژبرق وصدمه زدن به سیستم‌ برق است
استخراج رمزارزعاملی مهم دربروزافت ولتاژبرق وصدمه زدن به سیستم‌ برق است

به گزارش  پگاه خبر؛احمدرضا خسروی در دومین جلسه کارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمزارز فارس، خواستار همکاری و مشارکت گسترده تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین شهروندان استان فارس در برخورد با مراکزغیرقانونی تولید رمزارز شد. او گفت: امسال در فصل بهار شاهد گرمای بی سابقه بودیم که این موضوع در کنار سایر عوامل موجب […]

به گزارش  پگاه خبر؛احمدرضا خسروی در دومین جلسه کارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمزارز فارس، خواستار همکاری و مشارکت گسترده تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین شهروندان استان فارس در برخورد با مراکزغیرقانونی تولید رمزارز شد.

او گفت: امسال در فصل بهار شاهد گرمای بی سابقه بودیم که این موضوع در کنار سایر عوامل موجب افزایشی حدود ۱۹ درصدی در مصرف برق کشور و افزایشی تا حدود ۵۰ درصدی در مصرف برق استان‌های فارس و بوشهر نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

او یکی از دلایل مهم افزایش مصرف انرژی برق در فارس را روشن شدن زود هنگام پمپ‌های کشاورزی اعلام کرد و افزود: از آنجا که بیش از ۴۵ درصد انرژی برق استان فارس در بخش کشاورزی صرف می‌شود، روشن شدن زودهنگام پمپ‌های کشاورزی طی این ایام، سبب افزایش چشمگیر مصرف برق شده است.

خسروی، پائین بودن نرخ تعرفه برق مصرفی برای بیش از۷۰ درصد از مشترکان استان فارس را از دلایل مستعد بودن این استان برای فعالیت‌های غیرقانونی در زمینه استخراج رمزارز دانست و گفت: بیشتر مشترکان شهرستان‌های جنوبی فارس مشمول تعرفه یک برق گرمسیری‌اند و همین موضوع موجب فعالیت برخی سوءاستفاده کنندگان و ورود به عرصه استخراج رمزارز‌ها شده است.

پاداش ۲۰ میلیونی برای گزارش در مورد نصب ماینر غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه مقابله و مبارزه با استخراج رمز ارز‌های غیر مجاز نیازمند مشارکت و همکاری همه شهروندان و بهره گیری ازظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت حصول اطمینان از محل فعالیت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز (ماینر) در مجاورت محل زندگی و کار خود، گزارش موضوع را از طریق نشانی اینترنتی www.tavanir.org.ir/samat اعلام و ثبت کنند؛ اگر گزارش صحیح باشد، فرد گزارش دهنده از پاداش نقدی تا ۲۰ میلیون تومان بهره‌مند می‌شود.

مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس نیز، گسترش نصب ماینر و استخراج رمزارز را یکی از مشکلات صنعت برق دانست و با بیان اینکه ماینر‌ها از وسایل بسیار پرمصرف محسوب می‌شود، گفت: استخراج رمزارز عاملی مهم در بروز افت ولتاژ برق و صدمه زدن به سیستم‌های برقی سایر مشترکان است.

حمیدرضا کریمی فرد ادامه داد: اگرچه هیئت وزیران و وزارتخانه‌های صمت و نیرو دستورالعمل‌هایی برای فعالیت مجاز دارندگان مراکز استخراج رمز ارز تدوین و ابلاغ کردند و اطلاع رسانی هم شده، اما عده زیادی در حال حاضر همچنان به صورت غیرقانونی در این زمینه فعال هستند.

دبیرکارگروه مقابله با استخراج رمزارز استان فارس تاکید کرد: ما در راستای صیانت از منافع ملی و بیت المال، مسئول هستیم برق مطمئن و پایداری به مشترکان تحویل دهیم بنابراین نمی‌توانیم از مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز چشم پوشی کنیم.

این مقام مسئول یادآورشد: به خاطر اهمیت موضوع مقابله با پدیده رمزارز به دستور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس کارگروهی در این شرکت متشکل از ۱۱ نفر از کارشناسان مجرب شرکت توزیع با هدف تدوین و اجرای راهکار‌های فنی برای شناسایی دستگاه‌های استخراج رمزارز غیرمجاز شکل گرفته که تاکنون تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.

کریمی‌فرد همچنین از تشکیل کارگروه استانی خبرداد و گفت: براساس نامه‌ی شرکت توانیر و مصوبه هیئت وزیران، این کارگروه نیز به دبیری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تشکیل شده است که اعضای آن متشکل از معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اداره کل اطلاعات استان، سازمان بازرسی، اداره کل ارتباطات و فناوری، فرمانداران و… است.

او به جرائم سنگین استخراج غیرقانونی رمزارز اشاره کرد و افزود: افراد متخلف علاوه بر ضبط دستگاه‌های استخراج (ماینر) که معمولا قیمت‌های گزافی دارند، متناسب با برق مصرفی به پرداخت جرائم سنگین مالی محکوم خواهند شد و دستگاه قضایی نیز در این مورد هیچ اغماضی نخواهد داشت.

مشاورفنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار کرد: با توجه به موثر بودن گزارش‌های مردمی، شهروندان می‌توانند ازطریق سامانه”سمات”شرکت توانیر، گزارش خود را ثبت کرده یا به سامانه مرتبط به شماره ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ پیامک داده یا از طریق شماره ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ در شبکه‌های فضای مجازی، موضوع را اطلاع رسانی کنند و ضمن همراهی در مقابله با استخراج کنندگان غیرقانونی رمزارز، از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

کریمی‌فرد ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم، امکان شناسایی سریعتر و گسترده‌تر استخراج کنندگان غیرقانونی رمزارز در فارس شناسایی و با آنان برخورد قانونی انجام شده و زمینه برای تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان قانونمند، فراهم شود.

انتهای پیام/