خاوران باغ‌ها و تاریخ خود را به رخ کشید
خاوران باغ‌ها و تاریخ خود را به رخ کشید

همزمان با شروع فصل برداشت خرما وانار از باغ‌های شهر خاوران، دومین جشنواره انار وخرمای این شهر با استقبال گردشگران از سراسر استان فارس برگزار شد. نخستین مرحله این جشنواره، جمعه دهم آبان برگزار شد و یک هفته بعد، این شهر میزبان گردشگران در دومین مرحله این جشنواره بود. به گزارش پگاه خبر به نقل […]

همزمان با شروع فصل برداشت خرما وانار از باغ‌های شهر خاوران، دومین جشنواره انار وخرمای این شهر با استقبال گردشگران از سراسر استان فارس برگزار شد.

نخستین مرحله این جشنواره، جمعه دهم آبان برگزار شد و یک هفته بعد، این شهر میزبان گردشگران در دومین مرحله این جشنواره بود.
به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ،شهردار خاوران در این باره به خبرنگاران گفت: دومین جشنواره انار و خرما به همت جوانان و اقشار مختلف مردم و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهر و با هدف جذب گردشگر، رونق اقتصاد محلی و احیای سنت‌های قدیمی و انتقال آن به نسل جدید در تفرجگاه شیخ احمدی برگزار شد.

محمدامین گرامی افزود: امکان خرید خرما، انار، رب انار، بادام، پخت نان محلی، آش انار، حلوای خرما، ارایه آثار نقاشی و صنایع دستی، بازدید از مجموعه گلخانه  کاکتوس، بازدید از چشمه، قنات و تماشای بافت تاریخی و خانه‌های سنتی و خشتی در کوچه های قدیمی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.
وی افزود:  شرکت‌کنندگان در این جشنواره ، ضمن بازدید از کاخ ساسانی در محور خاوران – سروستان، با پیاده‌روی در کوچه باغ های پاییزی خاوران که به دلیل قرار گرفتن درختان سردسیری و گرمسیری در کنار یکدیگر جاذبه‌ای خاص دارد، با طبیعت و تاریخ این منطقه آشنا شدند.

نخستین جشنواره انار وخرمای خاوران ، آبان ماه پارسال با ابتکار انجمن فرهیختگان و هنرآفرینان خاوران و با تلاش نیروهای جوان و فرهیخته این شهر برگزار شده بود.
شهر خاوران در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز و ۶۰ کیلومتری شهرستان جهرم در جنوب شرقی فارس قرار دارد.