رونق گردشگری می تواندمعرف فرهنگ وتمدن ایران را به دنیا منعکس کند
رونق گردشگری می تواندمعرف فرهنگ وتمدن ایران را به دنیا منعکس کند

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم تقدیر از هنرمندان صنایع دستی استان که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در سعدیه برگزار شد، اظهارداشت: هنرمندان صنایع دستی جایگاه ویژه ای دارند و از افتخارات ملت و کشور ایران هستند زیرا فرهنگ و تمدن کهن و بالنده این مردم را به دنیا معرفی […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم تقدیر از هنرمندان صنایع دستی استان که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در سعدیه برگزار شد، اظهارداشت: هنرمندان صنایع دستی جایگاه ویژه ای دارند و از افتخارات ملت و کشور ایران هستند زیرا فرهنگ و تمدن کهن و بالنده این مردم را به دنیا معرفی می کنند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس برای اظهارنظر کردن در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابتدا باید افراد چارچوب نظری و تئوریک خود را بیان و سپس چارچوب عملی و برنامه ای خود را معرفی کنند.
دکتر رحیمی با بیان این که یکی از ریشه هایی که می تواند به خوبی معرف فرهنگ و تمدن ایران باشد صنایع دستی است، افزود: بیش از دو هزار بیمه شده در حوزه صنایع دستی در استان فارس فعال هستند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که توسعه صنایع دستی رابطه عمیقی با گردشگری دارد، گفت: رونق گردشگری مستلزم توسعه تعامل با دنیا است و می تواند فرهنگ و تمدن ایران را به دنیا منعکس کند.
وی با بیان این که گردشگری قبل از کرونا از تحریم ها ضربه ها خورده بود و بعد از کرونا نیز تحت تاثیر تحریم ها خواهد بود، ادامه داد: بهترین دوره رونق گردشگری استان فارس در دولت تدبیر و امید بوده است و در این دوره بیش از سه هزار اثر ملی و پنج اثر بین المللی ثبت شده است، همچنین تعداد هتل ها و مراکز اقامتی از ۶۲ واحد به ۱۰۵ واحد افزایش یافته است؛ تعدد تخت های مراکز اقامتی نیز از هفت هزار و ۵۰۰ به ۲۲ هزار تخت افزایش یافته است.
استاندارفارس با تاکید بر این که ثبت شهر جهانی منبت آباده و ثبت شهر جهانی صنایع دستی شیراز از اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در زمینه گسترش صنایع دستی و گردشگری بوده است، گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۶۰ واحد بوم گردی در استان فارس ایجاد شد.
دکتر رحیمی با اشاره به این که رونق بخش گردشگری موجب شکوفایی حوزه صنایع دستی نیز خواهد شد، افزود: اقتصاد صنایع دستی و گردشگری این رشته ها را بالنده نگاه می داد و انگیزه بیشتری برای هنرمندان و نیز جذب هنرمندان جدید ایجاد می کند.
گفتنی است در این مراسم از تعدادی از هنرمندان برجسته صنایع دستی استان فارس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/