دانش آمایش برای تامین نیاز های واردات و صادرات مورد توجه همگان باشد
دانش آمایش برای تامین نیاز های واردات و صادرات مورد توجه همگان باشد

به گزارش پگاه خبر؛عنایت اله رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره به تدوین سند  آمایش سرزمین  گفت: اهداف متعالی و روشنگرانه این سند چشم انداز مشخصی از وضعیت فعلی و آینده پیش بینی شده، ارائه می‌دهد و مسیر های دست یابی به اهداف نیز با بهره گیری از روش های نوین […]

به گزارش پگاه خبر؛عنایت اله رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با اشاره به تدوین سند  آمایش سرزمین  گفت: اهداف متعالی و روشنگرانه این سند چشم انداز مشخصی از وضعیت فعلی و آینده پیش بینی شده، ارائه می‌دهد و مسیر های دست یابی به اهداف نیز با بهره گیری از روش های نوین ترسیم شده است.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از فناوری های نوین در شناسایی و رفع نیاز مندی های توسعه افزود: استفاده از فناوری های نوین فرصت ارزشمندی برای دست‌اندرکاران تدوین و اجرای طرح آمایش سرزمین فراهم می‌کند و این امر مستلزم توجه به توسعه همه جانبه است.
نماینده عالی دولت در استان فارس شناسایی توانمندی های داخلی و بومی را از دیگر ضرورت های کاری در تهیه  طرح آمایش سرزمین عنوان کرد و خاطر نشان کرد: توانمندی های مختلفی در نیروی انسانی وجود دارد که این ظرفیت عظیم  توانایی تحقق اهداف سند را دارد.
وی افزود: آینده توسعه کشور حساب ویژه ای روی نیروی انسانی متفکر و خلاق باز کرده و این مسیر همگام با تحولات جهانی ادامه می یابد.
استاندار فارس در ادامه عدم تکیه به منابع طبیعی و کانی را از جمله مباحث مهم در این سند عنوان کرد و گفت: حرکت های توسعه ای باید با شدت و سرعت بیشتری انجام شود و این روند همگان با توسعه جهانی است.
وی با بیان اینکه سبک تولید و صادرات قدیمی و سبک واردات ما جدید است اظهار داشت:
به رویکردی بلند مدت نیاز داریم تا از دانش آمایش برای تامین نیاز های واردات و صادرات بهره گیری کندو این سیاستی کلان باید مورد توجه همگان باشد.
وی با اشاره به ظرفیت جمعیتی  استان فارس در توسعه گفت: استان فارس با دارا بودن هفت و نیم درصد از جمعیت کشور، توانمندی بالای در نیروی انسانی دارد که باید مورد توجه سیاست گذاران امر باشد.
استاندار فارس در پایان از تلاش های دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند آمایش سرزمین تقدیر کرد و خواستار استفاده متناسب دستگاه‌های اجرایی از این سند شد.
گفتنی است این جلسه با ارائه جزئیات سند آمایش سرزمین پایان یافت.

انتهای پیام/