بازاریابی و ایجاد تقاضای موثر برای تداوم فعالیت گلخانه ها بسیار مهم است
بازاریابی و ایجاد تقاضای موثر برای تداوم فعالیت گلخانه ها بسیار مهم است

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد توسعه گلخانه استان با بیان این که افراد توانمندی که شخصا سرمایه گذاری می کنند و وابستگی به تسهیلات بانکی ندارند در ساخت و بهره برداری از گلخانه ها موفق تر هستند، اظهارداشت: این افراد در زمینه بهره گیری از مباحث علمی و ترویجی کوشاتر […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد توسعه گلخانه استان با بیان این که افراد توانمندی که شخصا سرمایه گذاری می کنند و وابستگی به تسهیلات بانکی ندارند در ساخت و بهره برداری از گلخانه ها موفق تر هستند، اظهارداشت: این افراد در زمینه بهره گیری از مباحث علمی و ترویجی کوشاتر هستند و پروژه های گلخانه ای را با سرعت بیشتری به بهره برداری می رسانند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که مطالعه سود و زیان پروژه های احداث گلخانه باید به صورت دقیق صورت گیرد، افزود: پروژه های گلخانه ای باید در زمان مشخص به سود بالاتر از وام های بانکی دست پیدا کنند تا کشاورزان با منطق اقتصادی بتوانند به تولید گلخانه ای ادامه دهند.

وی ادامه داد: توجه به موضوع بازاریابی و ایجاد تقاضای موثر برای تداوم فعالیت گلخانه ها بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت تداوم حیات اقتصادی گلخانه ها با مشکل روبرو می شود.

استاندارفارس اظهارداشت: سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان آب باید مروج و حامی توسعه گلخانه ها باشند؛ زیرا کشاورزی سنتی و غرقابی آسیب های زیادی را به محیط زیست، خاک و آب وارد می کند؛ در حالی که کشت گلخانه ای صرفه جویی قابل توجهی را به همراه دارد و خاک نیز آسیب نمی بیند.

دکتر رحیمی تصریح کرد: تقویت کشت گلخانه ای در توسعه کشاورزی دانش بنیان با توجه به اقتصاد تجاری موثر است.

گفتنی است در این جلسه مسائل برخی پروژه های احداث گلخانه در استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس دستور استاندار فارس دستگاه های اجرایی مسئول، موظف شدند تدابیر لازم برای رفع مشکلات این پروژه ها را به کار گیرند.

انتهای پیام/