خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس درحال اجرا است
خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس درحال اجرا است

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های انجام شده ۸۱ درصد خط انتقال آب از خلیج فارس به استان  فارس در حال اجرا است. ابراهیم عزیزی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری استان فارس به ویژه در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر زیر ساخت‌ها و […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های انجام شده ۸۱ درصد خط انتقال آب از خلیج فارس به استان  فارس در حال اجرا است.

ابراهیم عزیزی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری استان فارس به ویژه در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر زیر ساخت‌ها و زیر بنا‌ها با رایزنی در مورد انتقال آب از خلیج به فارس در قله قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های ملی، راه، بهداشت، شهر سلامت، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ابتدای مجلس یازدهم با حساسیت در این استان دنبال می شود و نیز تملک ۱۱ هزار هکتار اراضی برای ناوگان جاده‌ای و تصویب یک خط پروپیلن به استان فارس از دیگر مواردی است که در صنعتی شدن فارس تاثیر بسزایی دارد.

جعفر قادری نیز در ادامه این نشست افزود: پروژه‌ها و توانمندی‌های دولت باید از طریق مجلس شورای اسلامی اجرایی و عملیاتی شود و در این مورد حفظ نیروی انسانی و ماهر  الزامی است.

وی خاطر نشان کرد: تسریع در احداث خطوط ریلی شیراز، بوشهر و عسلویه، راه‌اندازی خطوط ریلی و دیگر زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی از دیگر برنامه‌های اجرایی در استان است.

توانمندی‌های فارس برای کشور هزینه شده است

آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در نشست نقشه راه صنعت استان در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی با  حضور مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در روند آغاز حرکت توسعه اگر نقشه جامع استان فارس در آمایش ملی به خوبی اجرایی نشود قطعا با شکست روبه‌رو می شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد نگاه به منافع ملی مقدم به منافع استانی شده و در این راستا معضلات و مشکلات اقتصادی و عمرانی را در بر داشته است، افزود: توانمندی شیراز به ویژه استان فارس برای توسعه کشور هزینه گردیده و نیز بسیاری از مباحث نقشه محوری علمی و تکنولوژی به استان‌های همجوار صادر شده است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مجموعه علمی دانشگاه‌ها حاصل تلاش طولانی چندین دهه در این استان است که اگر تضییع شود جایگزنی برای آن نخواهیم داشت و برای برون رفت باید به نقشه راهبردی توجه ویژه شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد:  توجه به اصل توسعه در برنامه هفتم، ظرفیت‌های موجود قانونی شامل پتروشیمی، نفت و گاز،  پشتیبابی علمی و کارشناسی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تصمیم گیری، حمایت از فناوری و شرکت‌های خصوصی باید مورد توجه برنامه توسعه قرار گیرد.

وی بیان داشت:  ارائه تسهیلات و زمین برای احداث شرکت‌های خصوصی امری ضروری بوده در حالی که در این مورد یکی از شرکت‌ها با ساخت چهار هزار قطعه با آلیاژ بالا و با کیفیت  برای صنعت نفت و گاز و پتروشمی از داشتن زمین محروم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: حمایت، شناسایی، اطلاع رسانی و حفظ ظرفیت‌های صنعتی، جایگاه استان را در منطقه و سطح بین‌المللی ارتقا می بخشد.

اقتصاد بدون نفت نشان از تعطیلی نفت نیست

رئیس کمیته نفت و فرآورده‌های نفتی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان داشت: اقتصاد بدون نفت نشانه تعطیل شدن نفت نیست و باید از ظرفیت‌های این حوزه در تنوع سازی اقتصاد استفاده شود.

 حسین حسین زاده اضافه کرد: استان فارس با ۴ هزار واحد صنعتی، ۱۲ در‌صد غذای کشور، ۴۰ درصد بخش کشاورزی در راستای توجه به حوزه انرژی غافل شده‌ است.

وی ابراز داشت: با توجه با چالش در تولید گاز شاهد خاموشی برق در سال جاری و سال آینده هستیم و باید ۲۰ درصد مصرف گاز و برق سالانه از انرژ‌های تجدید پذیر تامین شود.

حسین‌زاده خاطر نشان کرد: راه‌اندازی پتروشیمی جهرم و فسا توسط قرارگاه خاتم و نیز ملی شدن سه چهام خط اتلین از دیگر مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

بررسی مشکلات حقوقی در حوزه نفت و پتروشیمی در دادگستری

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این نشست گفت: بررسی مشکلات حقوقی به ویژه احیاء پرونده ۱۳۰ میلیارد تومانی در سال گذشته در دادگستری استان فارس  صورت گرفته است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی خاطر نشان کرد: استانداری و سازمان بازرسی باید گیر‌های حقوقی بخش‌های خصوصی را برطرف کنند.

انتهای پیام/