همسان سازی «حقوق» بازنشستگان در خرداد ۱۴۰۰
همسان سازی «حقوق» بازنشستگان در خرداد ۱۴۰۰

به گزارش پگاه خبر؛از سوی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی تهران زمان ثبت‌نام وام قرض الحسنه به بازنشستگان اعلام شد.  بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی در سطح کشور به صورت ماهیانه حقوق خود را از این سازمان دریافت می‌کنند که در این زمینه علاوه […]

به گزارش پگاه خبر؛از سوی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی تهران زمان ثبت‌نام وام قرض الحسنه به بازنشستگان اعلام شد.

 بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی در سطح کشور به صورت ماهیانه حقوق خود را از این سازمان دریافت می‌کنند که در این زمینه علاوه بر پرداخت حقوق به بازنشستگان تمهیداتی نیز برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تأمین اجتماعی طی سنوات گذشته در نظر گرفته است.

آن طور که علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی تهران اعلام کرده است امسال نیز قرار است به تعدادی از بازنشستگان وام قرض الحسنه پرداخت  شود.

وی در این باره توضیح داد: با توجه به اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله ( مرداد و اسفند ۹۹ ) از سوی سازمان تأمین اجتماعی و صدور اجکام جدید، بزودی شرایط ثبت‌‌نام از سوی تأمین اجتماعی اعلام خواهد شد.

دهقان کیا ادامه داد: بنا بر هماهنگی انجام شده و عنایت سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی احتمالاً از اوایل خرداد ( هفته اول) ثبت‌نام از متقاضیان وام قرض الحسنه از سوی بازنشستگان این سازمان آغاز می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تهران در این باره تصریح کرد: سال گذشته مبلغ پرداختی وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی ۵ میلیون تومان بود که حدود ۲ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برای این بخش اختصاص داده شده بود و قرار است امسال این رقم افزایش یابد ولی میزان افزایش آن هنوز مشخص نیست.

همسان سازی «حقوق» بازنشستگان در خرداد ۱۴۰۰

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ منابعی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر همسان سازی حقوق بازنشستگان براساس شرایط کشور انجام شود به نفع بازنشستگان است، ادامه داد: تاکنون ۷۵ درصد از همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شده است که یک قدم رو به جلو است، پیگیری خواهیم کرد تا ۲۵ درصد باقی مانده نیز انجام شود.

نماینده ساری در مجلس تصریح کرد: اگرچه ممکن است مشکلات پدیده بازنشستگان در حوزه معیشتی اقتصادی درمانی نیستیم، اما باید تلاش کرد تا بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان به طور کامل اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی به جد دنبال این است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود و قطعاً در بودجه ریزی‌هایی که خواهیم داشت، این موضوع را در نظر می‌گیریم تا به صورت کامل اجرایی شود.

زمان پرداخت مستمری بازنشستگان در اردیبهشت ۱۴۰۰

عباس نورمحمدی از آغاز پرداخت مستمری بازنشستگان خبر داد و اظهار داشت: مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران با احکام جدید و اصلاحات انجام شده بر اساس حروف الفبا از ۲۰ اردیبهشت تا پایان ماه جاری به حساب آنان واریز می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: احکام افزایش مستمری و متناسب‌سازی بازنشستگان و مستمری بگیران از طریق سامانه es.tamin.ir در دسترس مستمری بگیران قرار داده شده است و فیش‌های حقوقی آنان نیز هم زمان با پرداخت مستمری قابل مشاهده است.

وی افزود: فرمول اجرای متناسب‌سازی با رعایت اصل سه جانبه گرایی و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونان مدیرعامل رئیس و نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگران بازنشسته تعیین و پس از تایید و تصویب هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: با توجه به انتظارات و مطالبه مستمری‌بگیران از سازمان تامین اجتماعی و شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان، با اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیج مستمری نسبت به اسفندماه ۱۳۹۹ کمتر از ۵۰ درصد نخواهد بود.

وی بیان کرد: با اعمال تغییرات انجام شده، حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر با ۲۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۳۹ میلیون ریال رسیده است، هم چنین حداقل میزان پرداختی یک مستمری‌بگیر با ۳۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵۸درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ یاد شده در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۴۳ میلیون ریال رسیده است.

وی در باره کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد گفت: در سال جاری یکسان‌سازی مبالغ کمک هزینه‌های عائله‌مندی و اولاد همانند بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده است و از این پس کلیه همسران بازمانده مستمری‌بگیر نیز همانند بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی از این کمک بهره‌مند خواهند بود.

انتهای پیام/