سالمندان بالای ۸۰ سال به صورت خودرویی درشیرازواکسیناسیون شدند
سالمندان بالای ۸۰ سال به صورت خودرویی درشیرازواکسیناسیون شدند

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از مراکز تزریق واکسن کرونا در سطح شیراز عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم، فسا، لار و گراش تلاش های مناسبی در زمینه تزریق واکسن انجام داده اند. وی بیان کرد: مراجعه به آمار واکسیناسیون کشوری نشان می‌دهد تا […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در بازدید از مراکز تزریق واکسن کرونا در سطح شیراز عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهرم، فسا، لار و گراش تلاش های مناسبی در زمینه تزریق واکسن انجام داده اند.

وی بیان کرد: مراجعه به آمار واکسیناسیون کشوری نشان می‌دهد تا امروز دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه اول تزریق واکسن کشور را به خود اختصاص داده است که این دستاورد درخور تقدیر و تشکر است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ مرکز ثابت در شهر شیراز با هدف انجام واکسیناسیون ایجاد شده است، افزود: تزریق واکسن در استان فارس که با اولویت کادر درمان و بیماران خاص آغاز شده بود، هم اکنون با واکسینه کردن افراد بالای ۸۰ سال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال به صورت خودرویی برای نخستین بار در شهر شیراز کلید خورد است، اظهار کرد: در حال حاضر تزریق واکسن به دو طریق حضور در سالن و خودرویی در شیراز انجام می‌شود .

وی ادامه داد: در سالن های تزریق واکسن فضا و تهویه مناسب در نظر گرفته شده و همچنین واکسیناسیون شهروندان بالای ۸۰ سال به صورت خودرویی این امکان را ایجاد کرده که افراد مسن و کم توان بتوانند در خودرو منتطر بمانند و دچار سختی نشوند.

دکتر رحیمی تزریق بیش از ۱۲۰ هزار دوز واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی را اقدامی مهم دانست و با اشاره به اینکه سالمندان استان جمعیت قابل توجهی هستند از مردم خواست بر اساس فهرست اعلامی دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون حضور یابند تا از زمان انتظار آنها و تشکیل صف های طولانی کاسته شود.

استاندار فارس با اشاره به آمار دانشگاه علوم پزشکی، عنوان کرد: جمعیت بالای ۸۰ سال استان حدود ۸۰ هزار نفر هستند که روزانه واکسیناسیون ۴ تا ۵ هزار نفر آنها انجام می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال تا ۱۰ روز آینده پایان یابد و پس از آن بر اساس سند ملی واکسیناسیون گروه های بعدی واکسینه شوند.

انتهای پیام/