راه آهن اقلید – یزد ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی دارد
راه آهن اقلید – یزد ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی دارد

به گزارش پگاه خبر؛دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اقلید از روند ساخت راه آهن اقلید – یزد بازدید و بر تکمیل هرچه سریعتر این پروژه تاکید کرد . برای ساخت این راه آهن تاکنون بیش از هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به ۳۰۰ […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اقلید از روند ساخت راه آهن اقلید – یزد بازدید و بر تکمیل هرچه سریعتر این پروژه تاکید کرد .

برای ساخت این راه آهن تاکنون بیش از هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است .
راه آهن یزد – اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر از مهریز در استان یزد آغاز شده و تا اقلید در استان فارس ادامه دارد و در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی، ۷۰ درصد پیشرفت در بخش روسازی و ۷۵ درصد پیشرفت در بخش عملیات ساختمان و محوطه سازی ایستگاه‌ها دارد. ۲۴۵ کیلومتر این راه آهن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد .

تاکنون۲۰۰ کیلومتر در یزد و ۲۰ کیلومتر در فارس ریل گذاری شده است و در بخش ابنیه نیز ۱۳ دهنه پل تکمیل شده است
وی افزود: این طرح به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیر آن قرار دارد دارای توجیه اقتصادی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.
طرح راه آهن اقلید – یزد جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری درسال هشتاد و شش به استان یزد است  .

با بهره برداری از این راه آهن، فاصله استان فارس با استان‌های شرقی و شمال شرقی کشور حدود ۳۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

در این مسیر ۲۷۴ کیلومتری ۸ ایستگاه علائم و ارتباطات و ۴ ایستگاه مسافربری وجود دارد و تلاقی آن با راه آهن شیراز اصفهان در اقلید، مسیر شیراز تا مشهد مقدس را ۵ ساعت کاهش می دهد .

انتهای پیام/