آزرمی : تعلق وام بلاعوض مسکن برای مددجویان بهزیستی
آزرمی : تعلق وام بلاعوض مسکن برای مددجویان بهزیستی

افراد دارای معلولیت ، مددجویان و زنان سرپرست خانوار دارای سختی‌های فراوانی در زندگی هستند و کمک به تهیه مسکن می‌تواند اندکی از این سختی‌ها بکاهد. بهزیستی شهرستان شیراز در این راستا با اختصاص وام‌های مسکن بلاعوض به یاری این افراد شتافته است. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی بهزیستی شیراز ، […]

افراد دارای معلولیت ، مددجویان و زنان سرپرست خانوار دارای سختی‌های فراوانی در زندگی هستند و کمک به تهیه مسکن می‌تواند اندکی از این سختی‌ها بکاهد. بهزیستی شهرستان شیراز در این راستا با اختصاص وام‌های مسکن بلاعوض به یاری این افراد شتافته است.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی بهزیستی شیراز ، مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به حمایت بهزیستی در خصوص مسکن از مددجویان و توان‌خواهان بهزیستی به خبرنگار پگاه خبر می‌گوید: برای خانواده‌های تک‌معلولی ۱۰ میلیون تومان و خانواده‌های چندمعلولی ۳۰ میلیون تومان وام مسکن بلاعوض در نظر گرفته شده است.

حمید آزرمی می‌افزاید: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳ مورد پرداخت وام به ارزش ۳۲۵ میلیون ریال برای خرید مسکن مهر به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

وی اضافه می‌کند: ۵ مورد وام بلاعوض برای خانوارهای روستایی دارای ۲ معلول به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، ۶ مورد برای خانوارهای شهری دارای ۲ معلول به رقم ۳۲۰ میلیون ریال از ایتدای سال ۹۸ تا کنون پرداخت شده است.

آزرمی با تاکید بر مورد حمایتی دیگری که از سوی بهزیستی برای تسهیل امور مسکن مددجویان و توان‌خواهان به انجام رسیده است ، عنوان می‌کند: طبق ماده ۸۰ بند (ج) یک سری معافیت‌های برای تسهیل حوزه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه می‌دهد: بر این اساس مددجویان و توان‌خواهانی که ملک یا زمینی به نام خود دارند با معرفی به ادارات آب، برق، گاز و شهرداری از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری معاف خواهند شد.

مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز اعلام می‌کند: از ابتدای سال ۹۸ برای تحقق این ماده ۱۸۳ مددجو به اداره‌های برق، آب، گاز و شهرداری معرفی شده‌اند که از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض معاف شدند.

آزرمی در خصوص تعلق وام بلاعوض مسکن برای مددجویان بهزیستی می‌گوید: تا سال ۹۸ پرداخت این وام بلاعوض معادل ۴ میلیون تومان بود اما در سال جاری به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

حمید آزرمی افزود مشارکت‌های مردمی و حضور خیران در تامین مسکن و سهولت خانه‌دار شدن معلولان نقش بسزایی دارند. لازم به ذکر است که جامعه هدف در این امر خیر، زنان سرپرست خانوار، افرد از کارافتاده سرپرست خانواده، کودکان بهزیستی، آسیب‌دیدگان اجتماعی و معلولان هستند. بر این اساس افراد خیر و موسسات خیریه با مراجعه به بهزیستی استان محل سکونت خود و عقد قرارداد مشارکت می‌توانند در ساخت مسکن مددجویان سهیم شوند و همچنین با تامین زمین و مصالح ساخت و ساز در این اقدام خداپسندانه سهیم شوند.