به گزارش پگاه خبر؛فهرستی ازمهمترین مشکلات آموزش وپرورش ایران در سالیان اخیربه شرح زیر می باشد: ۱- عدم توجه به اسنادبالادستی ازجمله سندتحول بنیادین ونبوداراده لازم دربه کاربستن محتوای این سندمهم وراهبردی ودرعوض احیای بخشی ازسند کذایی وتحمیلی۲۰۳۰غربی در مدارس ۲- نداشتن طرح وبرنامه های عملیاتی در رشدو پیشرفت آموزش برای ارتقای رتبه جهانی ایران […]
به گزارش پگاه خبر؛فهرستی ازمهمترین مشکلات آموزش وپرورش ایران در سالیان اخیربه شرح زیر می باشد:
۱- عدم توجه به اسنادبالادستی ازجمله سندتحول بنیادین ونبوداراده لازم دربه کاربستن محتوای این سندمهم وراهبردی ودرعوض احیای بخشی ازسند کذایی وتحمیلی۲۰۳۰غربی در مدارس
۲- نداشتن طرح وبرنامه های عملیاتی در رشدو پیشرفت آموزش برای ارتقای رتبه جهانی ایران دربین آموزش و پرورشهای جهان
۳-بی توجهی به نمازدرمدارس وکم رنگ شدن بسیاری از فرایض دینی و الهی
۴- احرازپست های مدیریتی توسط افرادمعلوم الحال یا به عبارت دیگرانتصاب افرادمساله داردر مناصب مهم مدیریتی
۵- فقدان برنامه های کاربردی برای ریشه کنی بی سوادی درسالیان گذشته
۶-ضعف ونقص شدیدبرنامه ریزان ودست اندرکاران محتواهای آموزشی وحذف واضافه های غیر کارشناسی از کتابهای درسی
۷-بی توجهی به نهادمقدس خانواده ونداشتن برنامه های لازم برای تقویت مبانی اصیل خانواده اسلامی وایرانی درمدارس کشور
۸-بی اهمیتی به نقش وجایگاه مهم واساسی انجمن اولیاومربیان ادارات ومدارس ازسوی مدیران صف و ستادی وزارت آموزش وپرورش
۹- عدم توجه به معیشت واقتصادمعلمان وپایین بودن حقوق ودستمزدهای آنان باعدم اجرای طرح رتبه بندی معلمان
۱۰- بی برنامگی درمهارومدیریت مسائل پیرامونی امرآموزش دردوره کروناوسردرگمی اولیادراین زمینه ونوعی آشفتگی و بحران درآموزشهای مجازی معلمان ودانش آموزان
۱۱- افت کمّی وکیفی آموزش درتمامی سطوح تحصیلی ونداشتن برنا مه ای جامع برای کاهش این اُفت
۱۲- نبوددقت و نظارت کافی ازسوی حراست هاو بازرسی های آموزش وپرورش دربرخوردورسیدگی به تخلفات مدیران مدارس دولتی غیردولتی
۱۳- دریافت شهریه های سنگین وهزینه های هنگفت وخارج ازچارچوبهاو مجوزهای قانونی ازسوی برخی مدارس غیردولتی ومراکزآموزش زبان وکنکورو…در سالهای اخیر
۱۴- بی برنامگی وبی اهمیتی مدیران ارشدومیانی آموزش وپرورش به مقام شامخ معلمان بویژه در بحث تکریم مقام ومنزلت بازنشستگان درپایان خدمتشان ومناسبتهایی نظیر روزوهفته معلم
۱۵-عدم تجهیزورسیدگی کافی به مدارس مناطق محروم روستایی وعشایری
۱۶-بی توجهی به نخبگان فرهنگی وادنش آموزی ازجمله مدال آورندگان جهانی وملی در زمینه های علمی ورزشی هنری وفرهنگی و….
۱۷- رهاسازی امرمهم پژوهش درادارات ونداشتن طرح و برنامه های عملی دراین زمینه
۱۸- تشدیدپیچیدگیهای امور اداری و بوروکراسی رایج و قدیمی درقوانین وصدورمجوزهاو…
۱۹- نارضایتی های عمومی والدین وخانواده هااز نحوه نامطلوب خدمات دهی ازسوی امورسرویس مدارس وپوشاک (لباس فرم دانش آموزی)
۲۰- تخلفات مالی واداری آشکاردرسازمانهای دانش آموزی استانهاوعدم رسیدگی لازم به این تخلفات
و….
سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی
روزنامه نگاروپژوهشگر فرهنگی
انتهای پیام/