معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه : محدودیت اعتباری برای فعالیت واحدهای صنعتی در سرپل‌ذهاب وجود ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه : محدودیت اعتباری برای فعالیت واحدهای صنعتی در سرپل‌ذهاب وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: هیچ‌گونه محدودیت اعتباری برای بازگشت واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان‌های زلزله‌زده به چرخه تولید وجود ندارد و ما درصدد تامین اعتبارات لازم هستیم. به گزارش پگاذه خبر به نقل از ایرنا ، هدایت حاتمی روز پنجشنبه به خبرنگاران افزود: ۵۳ واحد صنعتی در سرپل‌ذهاب در جریان زلزله آبان […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: هیچ‌گونه محدودیت اعتباری برای بازگشت واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان‌های زلزله‌زده به چرخه تولید وجود ندارد و ما درصدد تامین اعتبارات لازم هستیم.

به گزارش پگاذه خبر به نقل از ایرنا ، هدایت حاتمی روز پنجشنبه به خبرنگاران افزود: ۵۳ واحد صنعتی در سرپل‌ذهاب در جریان زلزله آبان سال ۹۶، تخریب و یا نیازمند تعمیرات اساسی است که فعالیت واحدهای تعمیری با انجام تعمیرات از سرگرفته شده ولی ۱۵ واحد تخریبی کماکان دارای مشکلات بازسازی هستند.
وی اظهارداشت: در جلسه امروز در سرپل ذهاب مسائل و مشکلات ۱۳ واحد تخریبی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مناسبی هم در بخش سرمایه ثابت هم سرمایه در گردش برای آنها گرفته شد که هرچه سریع تر بتوانند بارفع مشکلات و اتمام بازسازی وارد چرخه تولید شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: برای سه واحد صنعتی تخریبی که مشکلات بانکی در خصوص وثیقه داشتند تصمیمات مناسبی امروز گرفته شد و در آینده نزدیک فعالیت این واحدها هم آغاز می شود.
او گفت: هیچ گونه محدودیتی برای تامین اعتبار واحدهای صنفی و صنعتی در شهرستانهای زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی وجود ندارد و ما به دنبال تامین اعتبار هستیم تا تولیدات شهرستان رونق گرفته و شاهد پیشرفت حوزه اقتصادی این شهرستان ها باشیم.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا پایان امسال تکمیل می کنند.