وضعیت بحرانی در استان فارس به اوج قله پیک چهارم نزدیک است
وضعیت بحرانی در استان فارس به اوج قله پیک چهارم نزدیک است

به گزارش پگاه خبر؛روزهای سخت کرونایی در فارس با افزایش آمار جانباختگان آغاز شده است و در این میان مردم نقش تعیین‌کننده برای رهایی از چهارمین موج را دارند. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز ر ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌اند به عبارتی […]

به گزارش پگاه خبر؛روزهای سخت کرونایی در فارس با افزایش آمار جانباختگان آغاز شده است و در این میان مردم نقش تعیین‌کننده برای رهایی از چهارمین موج را دارند. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز ر ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌اند به عبارتی در کمتر از یک ساعت یک نفر در استان فارس فوت کرده است.

در حال حاضر شهرستان‌های رستم، بیضا، سپیدان، سروستان، خرامه، لامرد، قیروکارزین و خنج در وضعیت نارنجی هستند و ۲۸ شهرستان مابقی استان در وضعیت قرمز قرار دارند و  با این حساب هیچ نقطه بی‌خطر و یا کم خطری در استان فارس وجود ندارد.

پیش‌بینی‌ها نشان‌دهنده این است که  در این هفته و هفته آینده استان فارس به اوج قله پیک چهارم بیماری برسد چراکه آمار ابتلاها و جان‌باختگان با یک شیب تند در حال افزایش است.

این شرایط که وضعیت بحرانی را در استان رقم زده سبب شد که عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار دهد که در صورت ادامه این وضعیت شرایط شیراز به مرحله فوق حاد می‌رسد.

به گفته وی تاکنون ۲۳۱ هزار و ۸۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است که ۲ هزار و ۳۹۰ نفر در بیمارستان بستری هستند و حال  ۳۴۴ بیمار کووید۱۹ وخیم گزارش شده که در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان استان فارس چرخه انتقال ویروس در استان زیاد است و تنها راهکاری که می‌توان این چرخه را کاهش داد، رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم است. استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، خیابان‌ها و پای‌بندی به قرنطینه خانگی مهم‌ترین نکاتی است که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مراجعه به موقع به پزشک خانواده یا مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از خوددرمانی را در این روزها از مهم‌ترین نکاتی دانست که باید توسط مردم رعایت شود.

در حال حاضر ۴ بیمارستان نمازی، شهید دکتر چمران، شهید دکتر فقیهی و حضرت علی اصغر(ع) مراکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی در استان فارس است که ۲ بیمارستان علی اصغر و فقیهی تکمیل و ورزشگاه شهید دستغیب نیز به عنوان مرکز پشتیبان و نقاهتگاهی آماده شده است.

انتهای پیام/