شهرستان گراش و فعالیت های توسعه و محرومیت زدایی در سایه مدیریت جهادی
شهرستان گراش و فعالیت های توسعه و محرومیت زدایی در سایه مدیریت جهادی

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش با گرامیداشت سال پشتیبانی تولید و همچنین نکوداشت سالروز فرمان تاریخی امام راحل و تاسیس نهاد بنیاد مسکن گزارشی از فعالیت های توسعه و محرومیت زدایی در این شهرستان را بیان کرد و افزود: اقدامات توسعه دراین شهرستان در سایه مدیریت جهادی و با تلاش کارکنان خدوم بنیاد مسکن محقق شده است.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس بیژن جمشیدی،بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانونی برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی بهره گیری کرده است و اقدامات جهادی دراین راستا برای تامین معیشت و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت ها بوده است.

مهندس جمشیدی  اضافه کرد:  بنیاد مسکن در سالی که گذشت با اجرای طرح های بهسازی و عمران روستایی اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه روستایی دراین شهرستان انجام داده است.

 جمشیدی ادامه داد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مناسب تامین اراضی مسکونی روستایی برای توسعه کالبدی روستاها در روستاهای مستعد اقدام به تملک زمین از اراضی دولتی جهت احداث مسکن روستای می نماید که این اراضی پس از تفکیک و تقسیم بندی با قیمت مناسب به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

وی گفت:  در این راستا بنیاد مسکن گراش تعداد ۱۰۹ قطعه زمین در سال ۱۳۹۹ جهت ساخت مسکن ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است. همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور ایجاد انگیزه و رسمیت بخشیدن به مالکیت روستائیان و جلوگیری از مهاجرت بی رویه ی روستائیان به شهر و تشویق به سرمایه گذاری در روستا و بهره گیری آسانتر از تسهیلات بانکی و تثبیت مالکیت عرصه واعیان به نام صاحبان آن طی چند سال گذشته اقدام به صدور سند مالکیت روستایی نموده است در این راستا تعداد ۷۵ فقره سند تکبرگ در سال ۹۹ صادر شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش ، عملکرد واحد وام و اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دراین شهرستان هم تشریح کرد و گفت: در جهت فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی مقاوم در روستاها و در راستای سیاستهای دولت  در خصوص تولید مسکن ، با همکاری بانکهای عامل شهرستان بنیاد اقدام به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به عزیزان ساکن روستا نموده است. در این راستا تعداد ۳۹ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی به میزان هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال که جمعا بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شده است به متقاضیان پرداخت شده است.

وی همچنین از تسهیلات بلاعوض، حوادث و سیمان همزمان با حوادث زلزله  دراین شهرستان و تشکیل ستاد بازسازی شهرستان خبر داد و گفت: ، تعداد ۱۷۷ فقره وام احداثی بدون بهره روستایی و شهری جمعا به مبلغ ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش اضافه کرد :  همچنین تعداد ۱۷۷ فقره تسهیلات  بلاعوض احداثی جمعا به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون  ریال و تعداد ۱۷۷ فقره تسهیلات معیشتی جمعا به مبلغ ۲۹ میلیارد ریال  به متقاضیان پرداخت گردید که جمع کل مبالغ پرداختی معادل ۱۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با صدور پروانه ساخت روستایی اقدامات اساسی برای خانه دار شدن روستاییان انجام میدهد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای افزایش ساخت و ساز اصولی و فنی در جهت صدور پروانه ساخت با همکاری دهیاری روستاها در سال ۱۳۹۹ در شهرستان گراش تعداد ۲۹۱ پروانه ساختمانی صادر نموده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش در ادامه گفت: در سال گذشته طرح هادی روستاهای فداغ کسرالدشت ، شمس آباد ،  میلویه ، گزدان مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت که امید است این بازنگری باعث پیشرفت آبادانی رفع محرومیت و خدمات رسانی بهتر به روستا شود.

 جمشیدی ادامه داد : همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی ساخت پروژه اقدام ملی مسکن با توجه به اختصاص ۲۰۰ واحد در طرح اقدام ملی برای شهر گراش فرآیند آماده سازی و ساخت پروژه ۲۰۰ واحدی را آغاز نموده است ، با پیگیری‌های انجام شده صدور پروانه ساخت از طریق شهرداری در ابتدای امسال انجام خواهد شد و فرآیند انتخاب پیمانکار تجهیز کارگاه و ساخت پروژه تهیه ماه‌های آتی در سال جاری آغاز می شود.

انتهای پیام/