گام های پرشتاب توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان مهر
گام های پرشتاب توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان مهر

مهندس یعقوب نعیمی  مدیر بنیاد مسکن شهرستان مهر با گرامی داشت سال پشتیبانی  تولید و با تاکید بر تداوم توسعه و محرومیت زدایی گزارشی از عملکرد این نهاد در سال گذشته را ارائه داد و بیان داشت : در سالی که گذشت بنیاد مسکن گام های ارزنده ای در جهت توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان مهر  برداشته است.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس نعمیمی همچنین با گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل برای تاسیس حساب ۱۰۰ و ایجاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: این نهاد انقلابی در طول سال‌های گذشته در راستای آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی به ایجاد سرپناه برای محرومان جامعه و همچنین ایجاد عدالت در توسعه اقدام کرده است.

وی از تشکیل ۴۵۰  فقره پرونده و معرفی ۲۴۰  فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ) طرح مقاوم سازی ( به ازاء هر واحد بمبلغ کل ۵۰۰  میلیون ریال  در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت :  تشکیل پرونده و معرفی ۷۱  فقره سهمیه تسهیلات مسکن محرومین) درجا سازی ( بمبلغ کل ،  ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و جهت هر واحد مسکونی ۵۰۰  میلیون ریال تسهیلات بعلاوه ۳۰۰  میلیون ریال کمک بلا عوض به ازاء هر واحد در سال گذشته تامین و پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مهر عملکرد بنیاد در حوزه بهسازی و صدور اسناد هم تشریح کرد و بیان داشت :  صدور ۳۵۵  فقره مجوز پروانه ساخت روستایی ،  پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال   وام تعمیرات به ۲۱  نفر از واجدین شرائط و مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال  بعنوان بلاعوض تعمیری از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن دراین شهرستان است .

مهندس نعیمی همچنین از  تشکیل پرونده و پرداخت  ۲۱  فقره تسهیلات احداثی شهری درسال جاری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان به متقاضیان خبر داد و گفت: به هر واحد مسکونی میلیون وام کم بهره و  میلیون ریال کمک رایگان داده شده است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مهر در ادامه از  تشکیل پرونده  و معرفی ۲۱ فقره تسهیلات معیشتی به متقاضیان احداثی شهری و روستایی بمبلغ سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال  و  پرداخت سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال  تسهیلات بلاعوض معیشتی به ۷۵  نفر از متقاضیان دراین شهرستان خبر داد .

نعمیمی ،  تشکیل پرونده و معرفی ۵۳  متقاضی جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن شهر گله دارو صدور ۷۰  فقره کارت بیمه واحدهای مسکونی احداثی را از جمله عملکردهای بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری اعلام کرد .

وی اضافه کرد : در حوزه عمران روستایی نیز بازنگری و تهیه نقشه طرح هادی در روستاها دنبال شده است ،  در سال گذشته  بازنگری طرح هادی روستاهای چاه گزی و خالده و تهیه طرح هادی روستای تنگ مهر در دستور کار قرار گرفت .همچنین در حوزه تملک ، تفکیک ، واگذاری زمین دراین شهرستان  واگذاری ۲۴۳  قطعه زمین خام در سطح روستاهای تابعه شهرستان انجام شد و با  تعیین تکلیف اراضی روستایی به تعداد ۵۷ قطعه و  واگذاری قطعی اراضی به تعداد ۶۱  قطعه گام های موثر در زمینه کاهش مهاجرت ها و پاسخگویی به نیاز اسکان زوج های جوان در روستاها داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مهر خاطر نشان کرد :  احراز تصرف به تعداد ۲۳  قطعه ، تهیه نقشه ثبتی  روستای گنبدو هم  در دستور کار قرار گرفت و این بنیاد نسبت به تهیه نقشه ثبتی این روستا اقدام نموده است .

نعیمی سند دار کردن اماکن شهری و روستایی را نیز از کارکردهای این بنیاد دانست که با مشارکت ثبت اسناد و املاک دنبال شده است و گفت: در سالی که گذشت  در راستای قانون الحاقی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرصه مسکن ، این بنیاد با همکاری اداره   ثبت اسناد و املاک

شهرستان مهر موفق به صدور رأی و سپس صدور سند کرده است ، بطوریکه ۲۷۶ رای صادر شده و ۶۲۷ جلد سند به متقاضیان داده شده است. از این تعداد ۵۹ سند شهری و ۵۶۷ سند روستایی است.

 انتهای پیام/