برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهدشد
برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهدشد

به گزارش پگاه خبر؛فرهاد اسماعیلی پنج‌شنبه ۲۶ فروردین در دوازدهمین نشست برخط با رؤسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: از اولویت‌های اصلی و اقدامات لازم برای آموزش‌های پس از دوران کرونا که سازمان یونسکو نیز به آن اشاره کرده، یکی شناسایی فعال کودکانی است که از امکانات آموزشی بهره مند […]

به گزارش پگاه خبر؛فرهاد اسماعیلی پنج‌شنبه ۲۶ فروردین در دوازدهمین نشست برخط با رؤسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: از اولویت‌های اصلی و اقدامات لازم برای آموزش‌های پس از دوران کرونا که سازمان یونسکو نیز به آن اشاره کرده، یکی شناسایی فعال کودکانی است که از امکانات آموزشی بهره مند نیستند و دیگری شناسایی موانع پیش روی دانش آموزان برای بازگشت به مدرسه است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بحث انتخابات نشانگر قدرت دموکراسی کشور ما است و نیروهای فعلی باید با قوت و قدرت به کارشان ادامه دهند، افزود: فرهنگیان باید در انتخابات نقش فعال و موثری را ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح بر این نکته که نباید ادارات را سیاست زده کنیم، در چرایی این گفته بیان کرد: در بقای افراد در مناصب سیاسی کیفیت نسبت به کمیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اسماعیلی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی انجام شده که باید برای مردم بازگو شود تا زمینه مشارکت عمومی در انتخابات فراهم شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: پایان فروردین ماه ، پایان سال مالی است و در این زمینه نیاز به یک حرکت جمعی و متحدانه برای بستن پرونده‌های مالی داریم.

محسن کلاری خاطرنشان کرد: در رابطه با نیروی انسانی و کمبودهای پیش رو نیز باید گفت نقص‌هایی در این زمینه وجود دارد که مثل سال‌های قبل باید این مسئله مدیریت شود تا هیچ کلاسی از وجود معلم بی بهره نشود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: فارس امسال میزبان همایش هویت کودکان ایران اسلامی است که انتظار است با توجه به ظرفیت‌هایی که در بین معلمان و همکاران اداری وجود دارد زمینه مشارکت گسترده و همه جانبه در این همایش فراهم شود.

محمد فیاض پور گفت: تا پایان ۳۱ اردیبهشت ماه آموزش مجازی به دانش آموزان همچنان ادامه دارد و این انتظار وجود دارد که روسای آموزش و پرورش با دقت نظر لازم نسبت به آموزش مناسب و یادگیری همه دانش آموزان در مناطق مختلف دقت نظر کافی داشته باشند.

او با بیان اینکه در حوزه ابتدایی ازمون کمی و حضوری نداریم افزود: همه ازمون‌های شش پایه ابتدایی به صورت مجازی و کیفی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز گفت: براساس آمارهای معاون آموزشی یونسکو در دنیا ۱۰۷ کشور جهان در شرایط کرونایی آموزش حضوری را دنبال می‌کنند و ۳۰ کشور جهان مدارس خود را به کلی تعطیل کرده‌اند و ۷۰کشور جهان به صورت مجازی و حضوری یعنی ترکیبی فعالیت آموزشی خود را دنبال می‌کنند که کشور ایران نیز در زمره این ۷۰ کشور قرار داشت.

رسول قانونی عنوان کرد: در مورد نحوه برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم نیز باید گفت امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد و در زمینه اینکه سوالات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی، منطقه‌ای یا مدرسه‌ای باشد اختیار به ستاد استانی برگزاری امتحانات داده شده است که به زودی برنامه آن توسط ستاد استانی تنظیم و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/