۱۸۰ میلیارد ریال از سهم بازآفرینی شهری بویراحمد تخصیص یافت
۱۸۰ میلیارد ریال از سهم بازآفرینی شهری بویراحمد تخصیص یافت

فرماندار بویراحمد گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال از ۲۱۰ میلیارد ریال سهم اعتبارات بازآفرینی شهری این شهرستان تاکنون تخصیص داده شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا شاهرخ کناری در روز پنجشنبه اظهارداشت: طرح‌های خوبی در راستای طرح بازآفرینی شهری در این شهرستان در حال اجراست. وی زیرسازی و آسفالت منطقه شرف آباد، مهریان […]

فرماندار بویراحمد گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال از ۲۱۰ میلیارد ریال سهم اعتبارات بازآفرینی شهری این شهرستان تاکنون تخصیص داده شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا شاهرخ کناری در روز پنجشنبه اظهارداشت: طرح‌های خوبی در راستای طرح بازآفرینی شهری در این شهرستان در حال اجراست.

وی زیرسازی و آسفالت منطقه شرف آباد، مهریان و حفاری های آب و فاضلاب در منطقه دولت آباد و محمود آباد را از مهم ترین طرح‌های در دست اجرا ذکر کرد.

کناری تصریح کرد:  طرح بازآفرینی شهری با روند اجرایی خوبی در این شهرستان در دست اجرا است.

وی بیان کرد: ۱۸ میلیارد ریال اعتبار نیز از سهم بازآفرینی شهری نیز به ساماندهی منطقه چشمه نباتی شهر یاسوج اختصاص یافت.

۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بازآفرینی شهری به شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در این استان اختصاص یافت.

از این محل امسال ۲۴ طرح بازآفرینی شهری در یاسوج، دهدشت و گچساران اجرا خواهد شد.

ساماندهی بازار روز دهدشت ، ساخت پارک محله ای سادات و رادک، ساخت دیوار حائل و پیاده راه محله لبنان،احداث سیل بند هدایت آب‌های سطحی میدان مرکزی شهر دهدشت، روکش آسفالت محوطه بازار روز دهدشت، ساماندهی و کف سازی ورودی محله لبنان، ساخت پل ارتباطی محله سادات به رادک، بازگشایی معبر هشت متری حدفاصل خیابان شهید بشارت تا مسجد بیت العباس، بازگشایی معبر هشت متری خیابان شهید امینی به خیابان بشارت مسکونی و تجاری و چشمه نباتی یاسوج را از مهمترین این طرح ها است.

۱۵۹هزار نفر از جمعیت شهرهای مختلف استان از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

۲ هزار و ۸۲ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این استان ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۴ درصد آن در شهرها و ۴۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.