نظارت بر رعایت پروتکل ها تشدید می شود
نظارت بر رعایت پروتکل ها تشدید می شود

به گزارش پگاه خبر،دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این که سلامت ، امنیت و معیشت مردم سه مقوله ای است که باید با هم مورد توجه قرار داشته باشد ، اظهارداشت: سلامتی و حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد و نمی توانیم با عدم تصمیم گیری […]

به گزارش پگاه خبر،دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این که سلامت ، امنیت و معیشت مردم سه مقوله ای است که باید با هم مورد توجه قرار داشته باشد ، اظهارداشت: سلامتی و حفظ جان مردم در اولویت قرار دارد و نمی توانیم با عدم تصمیم گیری به موقع زمینه پیشروی بیماری کرونا را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که همه بیمارستان های دولتی و خصوصی باید آماده در اختیار گذاشتن تخت های عادی و آی سی یو برای بستری بیماران کرونایی باشند ، ادامه داد: هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نمی شود هرچند تاکنون نیز شاهد همکاری مناسب بخش های مختلف درمانی بوده ایم.

وی با بیان این که دستگاه های نظامی و انتظامی باید بیمارستان های ثابت و سیار خود را همراه با پرسنل مورد نیاز آماده کرده و با درخواست دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بیماران قرار دهند ، افزود: طرح بسیار ارزشمند شهید سپهد سلیمانی(محله محور) نیز باید با شدت بیشتری انجام شود و کلیه دستگاه ها تکلیف دارند کمک های لازم را در این زمینه ارائه کنند.

استاندارفارس با اشاره به این که برابر تصمیمات ستاد ملی کرونا برخی فعالیت ها ممنوع و برخی نیز محدود خواهند شد ، گفت: ورود و خروج به شهرهای نارنجی و قرمز با توجه به برخی موارد ضروری ، توسط نیروی انتظامی کنترل خواهد شد و حمل و نقل عمومی نیز محدود می شود؛ از شنبه مترو و برخی خطوط اتوبوسرانی نیز تعطیل شود.

دکتر رحیمی با بیان این که نظارت بر رعایت دستورالعمل ها تشدید می شود و هر شخص حقیقی و و حقوقی که سلامتی مردم را به خطر بیندازد توسط مقام قضایی ذیصلاح جلب می شود ، ادامه داد: بازرسی شبانه از فعالیت های تجاری باید تشدید شود و کلیه فعالیت های تجمعی آموزشی ، مذهبی و ورزشی باید تعطیل و محدود شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که باید کمک های مومنانه و مواسات با همراهی دستگاه های مسئول و خیرین گرامی ادامه یابد، گفت: شهرداری باید برای نصب تابلوهای آموزشی و هشداردهنده در خصوص بیماری کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد.

وی خواستار نظارت کامل فرمانداران بر اجرای تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شد و اظهارداشت: اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی باید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز کارگاهی و کارخانه های استان نظارت دقیقی داشته باشند.

استاندارفارس با بیان این که اتحادیه های صنفی باید در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا توسط واحدهای صنفی ، همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند ، گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی بیماری کرونا باید فعالیت های خود را در زمینه آگاهی رسانی به مردم تشدید کند.

دکتر رحیمی خواستار برخورد جدی تعزیرات حکومتی با اصناف متخلف شد و افزود: اداره کل امور مالیاتی باید در خصوص دریافت مالیات ها به گونه ای برنامه ریزی کند که موجب تجمع نشده و زمینه گسترش بیماری کرونا را فراهم نکند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که دورکاری کارکنان دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد ، گفت: در شهرهای قرمز یک سوم نیروها و در شهرهای نارنجی یک دوم نیروها بر سرکار حاضر شوند و نیروهای حاضر نیز باید به صورت کامل دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند ؛ در غیر این صورت مدیر دستگاه جریمه خواهد شد و مدیران نیز باید کارکنان متخلف را جریمه کنند.

وی با تاکید بر این که امور باید به صورت الکترونیک صورت گیرد و خدمات دهی به مردم نباید قطع شود، ادامه داد: خرید از اصناف به صورت تلفنی و الکترونیکی با استفاده از پیک مورد توجه قرار گیرد.

استاندارفارس خواستار تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط دانشگاه علوم پزشکی شد و با تاکید بر این که نگهداری خانگی از بیماران باید در دوران پیک بیماری کرونا مورد توجه قرار داشته باشد، افزود: مراکز تست های سریع باید افزایش یابد و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی استان باید تهیه واکسن کرونا را بیش از گذشته پیگیری کنند.

دکتر رحیمی خواستار کنترل ورود و خروج اتباع خارجی در فرودگاه ها توسط هلال احمر شد و افزود: هلال احمر باید طرح تذکر لسانی در مراکز پر تردد را با حفظ احترام مردم در دستور کار داشته باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که برگزاری مراسم های عروسی و ختم و تجمع ممنوع است و برخورد قضایی با آن ها صورت می گیرد، افزود: دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش خصوصی باید ساعات کار خود را افزایش دهند تا تجمع در این دفاتر شکل نگیرد.

وی بر کنترل تجمعات در اداره ثبت ، دفاتر وکلا و محاکم قضایی تاکید کرد و گفت: علاوه بر مقررات ستاد استانی بیماری کرونا همه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص شهرهای قرمز ، نارنجی و زرد باید رعایت شود.

انتهای پیام/