۵۰۰ بنگاه غیر مجاز در سطح شهر شیرازدر حوزه زمین و املاک
۵۰۰ بنگاه غیر مجاز در سطح شهر شیرازدر حوزه زمین و املاک

به گزارش  پگاه خبر؛ سید مصطفی بحرینی در کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تخریب و تصرف با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مسئولان به حفاظت از اراضی ملی و اقدامات جدی از سوی دستگاه‌های متولی اراضی ملی، و زراعی گفت: در حوزه زمین با مشکلات و چالش‌های زیادی […]

به گزارش  پگاه خبر؛ سید مصطفی بحرینی در کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تخریب و تصرف با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مسئولان به حفاظت از اراضی ملی و اقدامات جدی از سوی دستگاه‌های متولی اراضی ملی، و زراعی گفت: در حوزه زمین با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه ایم و در این راستا تاکید ما پیش از هر اقدام مقابله‌ای دیگر بر امر پیشگیری از وقوع جرم است.

او بر شناسایی صاحبان و بنگاه‌های معاملاتی بدون پروانه تاکید کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام گرفته ۵۰۰ بنگاه غیر مجاز در سطح شهرشیراز درحال فعالیت‌های غیر قانونی در حوزه زمین و املاک هستند که با ساز و کار‌های پیش رو و اقدامات ضربتی بزودی علاوه بر پلمب این بنگاه‌ها برابر قانون با افرادسودجو و همدستان آنان برخورد خواهد شد.

بحرینی همچنین گفت: از این پس هرگونه اقدام خلاف قانون در حوزه زمین از سوی هر یک از دستگاه‌ها محکوم و مدیران متخلف نیز مجازات خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان در ادامه با اشاره به احداث ۱۵۰ هزار باغ شهری غیر مجاز طی دوسال اخیر در محدوده شهر شیراز گفت: در این راستا نیز مسئولان قضایی با قاطعیت به این موضوع ورود کرده و به عنوان مدعی العموم در احقاق حقوق بیت المال تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه با تدابیر و اقدامات صورت گرفته پارسال زمینه بیش از پیش حفاظت از انفال فراهم شده است، افزود: رویکرد مشارکتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می‌تواند از وقوع بسیاری از جرائم در عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری کرد.

او از پایش اراضی ملی در شهرستان‌های جهرم و فیروزآباد طی بازه زمانی سه ماهه اخیر خبر داد و گفت: در این راستا با اقدامات صورت گرفته با استفاده از قابلیت‌های واحد فناوری پایش تغییرات کاربری اراضی ملی در شهرستان‌های شیراز و فیروزآباد نیز در دستور کار قرار گرفت است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به پایش تمامی عرصه‌های جنگلی در استان با استفاده از تکنیک‌های سنجش از دور و هوش مصنوعی خبر داد وگفت: پایش و ارزیابی کمی و کیفی عرصه‌های جنگلی اطراف شیراز با استفاده از پهپاد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیل اکبری معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز با تاکید بر همراهی همه دستگاه‌های اجرایی بویژه استانداری در برخورد با متصرفان اراضی ملی و نیز در اختیار قرار دادن تمامی امکانات و تجهیزات به منابع طبیعی گفت: امیدواریم در این راستا ضمن حمایت قضایی و ایجاد ساختار لازم بتوانیم شاهد کاهش وقوع تخریب و تصرفات در اراضی ملی باشیم.

او از تقویت نظارت جدی‌تر و پشتیبانی بیش از پیش دستگاه قضایی بر پایش ساخت و ساز‌ها در مناطق جدی و حساس شهرستان شیراز از جمله قلات، تنگ سرخ، تالاب هفت برم، دشت ارژن، رودخانه قره آقاج و منطقه قره چمن و کودیان، مهجن آباد و نیز شهرستان‌های جنگلی نظیر سپیدان و ممسنی و همچنین برخی از مناطق شهرستان مهر و بخش گله دار خبر داد و گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده می‌توان میزان حفاظت و مراقبت از اراضی ملی را افزایش داد و امکان تصرف‌های غیر قانونی را در این پهنه‌ها کاهش داد.

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس با اشاره به راهبرد‌های اصلی تشکیل کمیته صیانت از اراضی ملی گفت: استفاده از ظرفیت‌های دولتی و عمومی، شناسایی ظرفیت‌های مردمی، نظارت بر امور نهاد‌های اجرایی و مسئولان دستگاه‌ها و فراهم کردن بستر مطالبه گری نهاد‌های ذیربط از اولویت‌ها واهداف اساسی تشکیل این کمیته است.

انتهای پیام/