تشدید وخامت وضعیت کرونا در فارس طی روزهای آینده
تشدید وخامت وضعیت کرونا در فارس طی روزهای آینده

به گزارش پگاه خبر؛براساس آنچه در اپلیکیشن ماسک امروز ثبت شده شمار شهرهای قرمز و نارنجی استان فارس افزایش یافته و کلانشهر شیراز هم به رنگ نارنجی درآمد. بر این اساس ۵ شهرستان استان به رنگ قرمز درآمده که شامل شهرستان‌های بیضا، سپیدان، زرین دشت، داراب و ارسنجان می‌شود همچنین شهرستان‌های شیراز، کازرون، ممسنی، مرودشت، […]

به گزارش پگاه خبر؛براساس آنچه در اپلیکیشن ماسک امروز ثبت شده شمار شهرهای قرمز و نارنجی استان فارس افزایش یافته و کلانشهر شیراز هم به رنگ نارنجی درآمد.

بر این اساس ۵ شهرستان استان به رنگ قرمز درآمده که شامل شهرستان‌های بیضا، سپیدان، زرین دشت، داراب و ارسنجان می‌شود همچنین شهرستان‌های شیراز، کازرون، ممسنی، مرودشت، زرقان، فراشبند، فیروزآباد، فسا، جهرم، خفر، لارستان، اوز و گراش به رنگ نارنجی درآمدند و مابقی شهرستان‌ها به رنگ زرد هستند.

این وضعیت استان فارس را با بحران بیشتری در زمینه شیوع بیماری کرونا روبه‌رو کرده به گونه‌ای که می‌توان گفت زنگ خطر و هشدار در استان به صدا درآمده و انتقادهایی را در پی داشته که از جمله آنها می‌توان به انتقاد رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اشاره کرد.

ابراهیم عزیزی از شیوع پیک چهارم کرونا در استان فارس ابراز نگرانی کرده و این امر را نتیجه عدم تدبیر مناسب برای کنترل بیماری خوانده است.

به گفته وی به دلیل اینکه ایام نوروز تدابیر لازم برای ورودی و خروجی‌های استان به عمل نیامد و اماکن شیراز به حال خود رها شد، شاهد این هستیم که استان فارس دوباره به روزهای نخستین شیوع کرونا بازگشته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شرایط کنونی را خطرناکتر از قبل توصیف کرده و مسئولان و متولی امر درخواست کرد تمهیدات فوری به عمل بیاورند تا جلوی رشد صعودی بیماری کرونا را بگیرند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مبتلاها به بیماری کرونا به ۱۹۷ هزار و ۹۶۳ نفر رسیده که نسبت به هفته‌ها و ماه‌های قبل افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. همچنین تعداد بستری‌ها نیز به ۱۰۳۸ نفر رسیده که نسبت به هفته گذشته تقریبا می‌توان افزایش دو برابری را در این مورد مشاهده کرد.

این وضعیت سبب شده که هشدارها نیز جدی‌تر شود به گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش قابل توجه آمارهای مربوط به موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان، نسبت به تشدید وخامت وضعیت کرونا در فارس طی روزهای آینده هشداد داد.

براساس گفته‌های لطفی تاکنون ظرفیت ۲ بیمارستان مرجع کرونا یعنی شهید فقیهی و بیمارستان علی‌اصغر(ع) کامل شده و بیمارستان شهید چمران نیز که به عنوان بیمارستان پشتیبان قرار داده شده بود در آستانه تکمیل قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم  پزشکی شیراز اعلام کرده که به تمامی بیمارستان‌های قطب استان، بیمارستان‌های خیریه و خصوصی نیز آماده باش داده شده و بیمارستان پشتیبان در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب نیز در حال آماده‌سازی برای آغاز به کار دوباره است.

وی با توجه به افزایش موارد بستری به صورت بی‌سابقه در استان فارس گفته است در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، در آینده‌ای نزدیک با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

براساس این گزارش در حال حاضر هیچ‌کدام از شهرهای استان وضعیت عادی نداشته و رنگ‌بندی شهرها نیز از وضعیت زرد به نارنجی و از وضعیت نارنجی به قرمز به صورت روزانه در حال تغییر است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/