ورود سامانه جدید گردوغبار به استان فارس
ورود سامانه جدید گردوغبار به استان فارس

به گزارش پگاه خبر؛از بامداد امروز، سه شنبه ۲۶ اسفندماه سامانه جدید گرد و غبار وارد استان فارس شد و تا پایان هفته هوای سطح استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان فارس در این باره  اظهار داشت: سامانه گرد و غبار از صبح امروز از سمت غربی استان […]

به گزارش پگاه خبر؛از بامداد امروز، سه شنبه ۲۶ اسفندماه سامانه جدید گرد و غبار وارد استان فارس شد و تا پایان هفته هوای سطح استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان فارس در این باره  اظهار داشت: سامانه گرد و غبار از صبح امروز از سمت غربی استان وارد شده و تا مرکز استان نیز رسیده است.

محسن علیمردانی افزود: گردوغبار هنوز به سطح زمین نرسیده و دید افقی خوب است اما رفته رفته دید افقی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به موج بارشی ضعیفی که در راه استان فارس است، اظهار داشت: احتمال بارندگی از امروز تا پایان هفته به صورت خفیف وجود دارد که در این صورت همچون اواخر هفته پیش بارشی آلوده را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه فردا و پس فردا نیز همچنان هوای استان به گرد و غبار آلوده خواهد بود، عنوان کرد: روز پنجشنبه وزش باد را نیز در سطح استان خواهیم داشت و شدت گردوخاک نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه از عصر روز پنجشنبه این سامانه گرد و خاک از سطح استان خارج خواهد شد، اذعان داشت: به دلیل سبک بودن گردوغبار موجود در هوا به نظر نمی رسد که منشأ آن داخل استان بوده و احتمالا بخشی زیادی از آن از کشورهای همسایه همچون عراق و عربستان به داخل کشور و استان فارس نفوذ کرده است.

علیمردانی درخصوص آلودگی هوا نیز گفت: درحال حاضر شاخص های کیفیت هوا پایین نیامده که به دلیل وجود ذرات گردوخاک در آسمان می باشد اما رفته رفته احتمال افزایش آلودگی در سطح زمین وجود دارد.

آماده‌باش نیروها برای حوادث احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: سامانه گردوغباری که از امروز وارد استان شده به تدریج کل استان را در بر خواهد گرفت.

رحیم آزادی با بیان اینکه تا پایان هفته میزبان این آلودگی در استان فارس خواهیم بود، افزود: از اواخر روز پنجشنبه این سامانه گردوخاک به تدریج از استان خارج خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد: در این چند روز، هوا برای افراد سالخورده و کودکان ناسالم بوده و درخواست می شود از ترددهای غیرضروری خودداری شود.

به گفته وی کلیه نیروهای امدادی، ستادی و شهرداری ها در سطح استان فارس درحالت آماده باش بوده و در صورت بروز هرگونه حادثه، آماده خدمت رسانی به مردم عزیز استان فارس هستند.

کیفیت هوا برای گروه‌های حساس، ناسالم است

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست فارس نیز به خبرنگار ما گفت: به دلیل انجام پروژه های عمرانی در حوالی میدان امام حسین(ع)، درحال حاضر تنها شاخص ایستگاه دروازه کازرون برای ما ملاک است.

قاسم نهاوندی با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا از عدد ۱۰۰ تا ۱۵۰ برای گروه های حساس، ناسالم محسوب می شود، اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر(زمان انجام مصاحبه) عدد ۱۱۶ را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: شاخص ۱۱۶ کیفیت هوا برای گروه های حساس همچون کودکان و افراد سالخورده ناسالم و خطرناک است.

این مقام مسئول از مردم درخواست تا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

انتهای پیام/