علت مرگ گاوهای دامدار خلیل آبادی برخورد “صاعقه” اعلام شد/ تکذیب ارتباط فیلم منتشر شده در فضای مجازی با ذرت آلوده
علت مرگ گاوهای دامدار خلیل آبادی برخورد “صاعقه” اعلام شد/ تکذیب ارتباط فیلم منتشر شده در فضای مجازی با ذرت آلوده

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن چند راس گاو در یکی از دامداری های شهرستان خلیل آباد خراسان رضوی بر اثر مصرف خوراک دام آلوده ، این موضوع از سوی دامپزشکی شهرستان تکذیب شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی دکتر […]

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن چند راس گاو در یکی از دامداری های شهرستان خلیل آباد خراسان رضوی بر اثر مصرف خوراک دام آلوده ، این موضوع از سوی دامپزشکی شهرستان تکذیب شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی دکتر محمد احمدی رئیس شهرستان خلیل آباد در این باره اظهار داشت: علت مرگ این تعداد دام در روستای نقاب شهرستان وقوع صاعقه در هنگام تغذیه دام ها در فضای باز بوده است و نه مصرف خوراک دام آلوده.
وی گفت: بر اساس مستندات و صورتجلسات موجود، پس از وقوع تلفات ، اکیپ دامپزشکی نیز به محل مراجعه کرده و ضمن کالبد گشایی و نمونه برداری و بررسی های بعدی، تلفات دام ها بر اثر صاعقه تایید شده است و سوختگی موجود در گردن برخی دامهای این واحد نیز تایید کننده برخورد صاعقه می باشد.
احمدی اظهار داشت: انتشار این فیلم و ربط دادن آن به تغذیه دام های دامداری با ذرت آلوده، صرفا شایعه و جوسازی روانی بوده و تمام صورتجلسات و مستندات موید این موضوع است که تلفات در اثر برخورد صاعقه به دام ها در هنگام تغذیه در فضای باز بوده است.
احمدی در توضیح این حادثه یادآور شد با توجه به تماس نیروی انتظامی در ساعت ٠٠:٣٠ بامداد ٩ آبان در خصوص تلفات ۶ راس گوساله و گاو شیری در روستای نقاب ، در ساعت ٧:٣٠ همان روز به همراه کارشناس بیمه به محل دامداری فوق در ضلع شرقی روستا مراجعه شد و مشخص گردید که تعداد ۵ راس گاو شیری و یک راس گوساله از تعداد ١١ راس گاو موجود در گاوداری ، بدون اینکه حتی فرصت خروج از آخور را داشته باشند در بین میله های فلزی آخور تلف شده اند که یک راس از گاو های تلف شده جهت بررسی دقیق تر کالبد گشایی شد و هیچ گونه علائم غیر طبیعی در کبد ، قلب ، طحال و سایر آلایشات مشاهده نشد و نیز با توجه به تایید کتبی هواشناسی مبنی بر صاعقه شدید در شب حادثه و اظهارات و مدارک موجود ، رخداد تلفات براثر صاعقه قطعی بوده و مورد تایید می باشد.
وی یادآور شد هواشناسی شهرستان نیز طی اطلاعیه ای در شب قبل از وقوع حادثه، بروز صاعقه را پیش بینی کرده و هشدارهای لازم داده شده بود.