اشتغالزایی روستایی نیازمند حمایت های دولتی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان است
اشتغالزایی روستایی نیازمند حمایت های دولتی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان است

به گزارش پگاه خبر؛ دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به لزوم کمک به ایجاد بستر سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال روستایی، عنوان کرد: این موضوع  با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچون سال های گذشته در قالب پرداخت تسهیلات […]

به گزارش پگاه خبر؛ دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به لزوم کمک به ایجاد بستر سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال روستایی، عنوان کرد: این موضوع  با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچون سال های گذشته در قالب پرداخت تسهیلات ارزان امکان پذیرخواهد شد.
استاندار فارس در بخش دیگری از این دیدار و گفتگو به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز بخش کشاورزی روستایی اشاره کرد و افزود: به دلیل  نبود همخوانی قیمت محصول تمام شده با هزینه های صورت گرفته در این بخش در خواست ما نگاه ویژه و حمایت دولت از این چرخه مهم تولیدی کشور است.
وی تاکید کرد: استان فارس به عنوان قطب کشاورزی در خصوص این موضوع  نیازمند حمایت ویژه است.
کمبود مواد اولیه صنایع دستی و گرانی این مواد از دیگر موضوعاتی بود که دکتر رحیمی در دیدار با معاون توسعه روستایی رئیس جمهور به آن پرداخت. دکتر رحیمی با  بیان اینکه کمبود مواد اولیه مشکلاتی برای تولید کنندگان صنایع دستی ایجاد کرده که به حمایت و مدیریت دولت نیاز دارد.
استاندار فارس همچنین به عدم تخصیص قیر یارانه‌ای به روستاها و کاهش حمایت های دولتی اشاره کرد و این موضوع را سبب افزایش هزینه‌های عمرانی دانست که رکود در توسعه عمران روستایی را در پی خواهد داشت.
دکتر رحیمی خواهان اختصاص کمک های دولتی به دهیاری ها و مجموعه روستاها شد و عنوان کرد: این کمک ها اگر به صورت نقدینگی انجام شوند و مشکلات مربوط به اسناد خزانه را نداشته باشد موثر تر خواهد بود.
در نتیجه رایزنی های استاندار فارس با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور مقرر شد مساعدت های لازم درخصوص موضوعات فوق انجام شود.
استاندار فارس در این دیدار قول های مساعدی نیز درباره توسعه راه‌های روستایی، تامین آب شرب و توسعه اشتغال خانگی در روستاها از معاون رییس جمهور گرفت.

انتهای پیام /