آزادسازی ۳۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های فارس
آزادسازی ۳۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های فارس

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا دهقانی بیان کرد: ارزش اقتصادی بالای مجاری آبهای سطحی فارس شامل رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها باعث شده تا دست طمع و متجاوز با تصرف غیرمجاز یا برداشت مصالح غیرمجاز، حریم و بستر این منابع خدادادی را نشانه رود. حمیدرضادهقانی، با بیان اینکه این تخریب و نازیباکردن نتیجه‌ای جز خسارت‌های جانی و […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا دهقانی بیان کرد: ارزش اقتصادی بالای مجاری آبهای سطحی فارس شامل رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها باعث شده تا دست طمع و متجاوز با تصرف غیرمجاز یا برداشت مصالح غیرمجاز، حریم و بستر این منابع خدادادی را نشانه رود.

حمیدرضادهقانی، با بیان اینکه این تخریب و نازیباکردن نتیجه‌ای جز خسارت‌های جانی و مالی بدنبال نداشته است، افزود: وقتی سیل قربانی می‌گیرد حتما نقطه‌ای از مسیل یا رودخانه از قبل تصرف یا تخریب شده است.

دهقانی با اشاره به اهمیت حفاظت از رودخانه‌های استان اضافه کرد: حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های اصلی استان و بیش از ۸۰۰ هزار کیلومتر طول همه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌های فارس است و به جهت ارزش و اهمیتی که این مجاری آبهای سطحی دارند، حفاظت و حراست از بستر و حریم آن، تلاشهای مستمر و دلسوزانه می‌طلبد.

او خاطرنشان کرد: تخلفات در حوزه سواحل و رودخانه‌های استان از ابتدای امسال همچون سالهای قبل تداوم یافته و گروههای گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس بیش از ۳۷۰۰ مورد عملیات شناسایی این تخلفات را داشته‌اند که ۶۸۲ مورد آن منجر به رفع تصرف و توقف تخلف شده است.

دهقانی ادامه داد: در جریان این عملیات ۱۷۲ دستگاه کمپرسی، لودر و بیل مکانیکی متعلق به برداشت کنندگان با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اضافه کرد: عملیات مقابله با جرائم حوزه سواحل و رودخانه‌های فارس از ابتدای سال تاکنون خوشبختانه با رفع تصرفات قابل توجهی مواجه بوده است به طوری که ۳۲ هکتار از اراضی تصرف شده در حریم و بستر رودخانه های استان آزاد شده‌اند.

او بیان کرد: تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها از طریق ساخت و سازهای غیرقانونی، برداشت غیرمجاز مصالح شن وماسه از داخل حریم و بستر رودخانه‌ها وهرگونه تخریب این مجاری آبهای سطحی نوعی جرم تلقی می‌شود و پیگردهای قضایی را بدنبال دارد.

دهقانی گفت: از ابتدای زمستان امسال تاکنون بیش از ۴۰ رودخانه مسیل و آبراهه‌های استان متاسفانه دستخوش این تخلفات شده‌اند.

انتهای پیام /