همسان سازی صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی و لشکری وکشور محقق می شود
همسان سازی صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی و لشکری وکشور محقق می شود

به گزارش پگاه خبر؛کمیسیون کارگری استان با موضع پیگیری مطالبات کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات کارگران استان در حوزه های مختلف به ریاست دکتر عنایت الله رحیمی برگزار شد. دکتر رحیمی در این نشست با اشاره به اینکه طی دولت های یازدهم و دوازدهم پیگیری مطالبات کارگران و […]

به گزارش پگاه خبر؛کمیسیون کارگری استان با موضع پیگیری مطالبات کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و همچنین بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات کارگران استان در حوزه های مختلف به ریاست دکتر عنایت الله رحیمی برگزار شد.

دکتر رحیمی در این نشست با اشاره به اینکه طی دولت های یازدهم و دوازدهم پیگیری مطالبات کارگران و بازنشستگان همواره در دستور کار قرار داشته است ، عنوان کرد: یک مقایسه بسیار گذرا به خوبی نشان می دهد هیچ گاه با چنین شرایط دشواری مواجه نبوده ایم تحریم های سخت و شدید ازیک سو و پاندمی کرونا از سوی دیگر هزینه های سنگینی را به دولت وملت ایران تحمیل کرده و امروز با کاهش بیش از ۵۰ درصدی درآمدهای نفتی کشور این دشواری ها بیش از هر زمان دیگری خودنمایی کرده است.

وی ضمن به حق دانستن مطالبات بیان شده از سوی نمایندگان کارگران و بازنشستگان خواستار توجه به اقدامات انجام شده از سوی دولت و مقایسه این اقدامات با گذشته شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین تاکید کرد: مدیریت ارشد استان در دو سال گذشته همواره این مطالبات را در سطوح ملی پیگیری کرده است.

استاندار فارس با بیان اینکه دولت تاکنون گام های اثر بخشی در زمینه پاسخگویی به مطالبات بازنشستگان برداشته است ، خاطرنشان کرد: دولت با ارائه لایحه دو فوریتی تامین منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان در راستای اصلاح بند (و) تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه اقدام کرده است.
و ی تاکید کرد : همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کشوری و لشکری محقق می‌شود.

دکتر رحیمی در نظر گرفتن اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به منظور رد بدهی تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۰ را از دیگر اقدامات دولت در جهت پیگیری مطالبات بازنشستگان و کارگران دانست.

وی ادامه داد: همچنین از تامین اجتماعی خواسته شده نسبت به اصلاح احکام بازنشستگان در اسفندماه جاری اقدام کند که برای دستیابی به این هدف ۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

استاندار فارس بیان کرد: با توجه به عدم احتساب سوابق ارفاقی به عنوان سابقه اصلی بیمه پردازی در جداول محاسبات متناسب سازی و محاسبه آن بر اساس نرخ پرداخت حق بیمه سوابق ارفاقی به میزان ۴.۳۰ اعمال شده بود که با پیگیری های انجام شده این محاسبات از آذر ماه جاری به نرخ ۸.۳۰ تغییر داده شده و ما به التفاوت ناشی از اجرای این تعدیل به حساب مشمولین واریز شده است.

وی اظهار کرد: در ادامه این پیگیری ها مقرر شد سوابق ارفاقی به عنوان سابقه اصلی محاسبه شود.

دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های انجام شده از سوی مدیریت ارشد استان برای حفظ و ایجاد فرصت های شغلی در استان اشاره کرد و افزود: طرح «هر بنگاه یک اشتغال» با هدف اینکه هر یک از بنگاه های اقتصادی استان حداقل یک فرصت جدید شغلی ایجاد کنند به اجرا در آمده و بر اساس مستنداتی همچون کد بیمه و مشخصات افراد ، شاهد موفقیت طرح بوده ایم.

موفقیت بیش از ۷۰ درصدی فرمانداران در ایجاد حداقل ۲۰۰ فرصت شغلی ، احداث کارخانجات جدیدی همچون آلومنیوم جنوب ، جلوگیری از تعطیلی و یا تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها و همچنین احیا بعضی از کارخانه های در حال زوال از دیگر اقداماتی است که به گفته دکتر رحیمی در این راستا در استان فارس انجام شده است.

استاندار فارس همچنین تاکید کرد: بی تردید بهترین راهکار برای دستیابی جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی به مطالبات به حق و قانونی خود این است که این جامعه تشکل یافته، نهادینه، معقول و آگاه ، خواسته های خود را از طریق کانون های کارگری و بازنشتگان مطرح کنند.

انتهای پیام/