نامه سرگشاده سعید زیباکلام به ریاست قوه قضائیه و اشاره به سیل شیراز
نامه سرگشاده سعید زیباکلام به ریاست قوه قضائیه و اشاره به سیل شیراز

به گزارش پگاه خبر؛سعید زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی با ارسال نامه ای به رییس قوه قضائیه از وی درخواست کرد تا برخی موارد را پیگیری نمایند . در این نامه آمده است : بسم رب الشهداء و الصدیقین ریاست محترم قوه قضائیه نظام اسلامی، جناب آقای سید ابراهیم رئیسی. سلام و رحمت خدا […]

به گزارش پگاه خبر؛سعید زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی با ارسال نامه ای به رییس قوه قضائیه از وی درخواست کرد تا برخی موارد را پیگیری نمایند .
در این نامه آمده است :

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ریاست محترم قوه قضائیه نظام اسلامی،
جناب آقای سید ابراهیم رئیسی.

سلام و رحمت خدا بر جمیع صدیقان و صالحان و شفیقان و خادمان مردم مظلوم و نجیب و خوش‌باور و ستم‌کشیده این مرزوبوم.

جناب آقای رئیسی! می‌دانید که در فاجعه دردناک سیل غیرطبیعی دروازه قرآن شیراز در فروردین ۹۸، بیست و یک نفر از هموطنان ما کشته شدند.

جناب آقای رئیسی! جنابعالی یک روز بعد از فاجعه دروازه قرآن در پیامی به دستگاههای تابعه خود دستور ارزیابی دادید “تا در خصوص سهل‌انگاری و بی‌توجهی احتمالی برخی از دست‌اندرکاران مسئول، برخورد لازم از سوی دستگاه قضایی صورت گیرد”.

ریاست قوه قضائیه! اینک با گذشت دو سال از آن فاجعه ظاهراً مقامات‌ ساخته و وعده اقدامات جدی و غیرپنهانکارانه جنابعالی، امکان دارد به خانواده‌های داغدار کشته‌شدگان و نیز به عموم ملت ایران شفاف و مشخص یکایک اقدامات قوه قضائیه در مورد مسئولان ذیربط شهر شیراز را اعلام کنید؟

جناب آقای رئیسی! در خرداد ۹۹ ضمن سفری به استان فارس گفته‌اید: “پرونده سیل شیراز به دادگاه رفت و با افرادی که قصور کرده بودند، برخورد شد”(خبرگزاری میزان، ۲۲ خرداد ۹۹). و لابد نمی‌دانید که اینگونه توضیح هیچ ارزش اقناعی برای مردم ندارد!

 امکان دارد شفاف و بی‌پرده توضیح دهید اولاً، “برخورد شد”، دقیقاً یعنی چی شد؟ ثانیاً، دقیقاً با کدام مقامات؟ ثالثاً، “قصور کرده بودند”، یعنی چکار کرده بودند؟

ریاست دستگاه قضای اسلامی! می‌دانم می‌دانید که قاعدتاً مجلس شورای میزان و مشخصاً کمیسیون قضایی مجلس و رسانه‌های قدونیم‌قد متملق و وابسته به قدرت باید این سوالات را از شما مطالبه کنند.

اما با توجه به بله‌قربان‌گویی اساسی این نهادهای مردم‌سالاری، مصلحت می‌دانید به مردم علناً و کاملا شفاف اعلام کنید در قبال خانواده‌های کشته‌شدگان چه اقدامات ملموس و روشنی انجام داده‌اید؟

حضرت آقای رئیسی! دستگاه قضای اسلامی برخی از مقامات دارای موقعیت حساس از قبیل آقای اکبر طبری را برخلاف اصول قانون اساسی پشت درهای بسته محاکمه و محکوم کرد. از طرفی وانمود شد که آن محاکمات علنی است اما دریغ از اینکه نمایندگان جمیع رسانه‌ها امکان حضور یابند تا به متن کامل دفاعیات متهمان دسترسی پیدا کنند.

جناب آقای رئیسی! امکان دارد در گامی اسلامی و دوراندیشانه متن کامل و سانسورنشده دفاعیات متهمان را برای کاستن از فضای بی‌اعتمادی عموم مردم نسبت به قوه قضائیه منتشر کنید؟ و لابد می‌دانید که امیرمومنانی که مستمراً از آن برای نظام کسب اعتبارشده و می‌شود، صریحا فرموده: “بدانید حقی که برعهده من دارید این است که چیزی را جز اسرار جنگی از شما پنهان نکنم”.

جناب آقای رئیسی! ظرف دو سال گذشته قوه قضائیه تعدادی از شرکتهای باصطلاح خصوصی‌سازی‌شده را در اثر اعتراضات متعدد بررسی و سپس بدون استثناء حکم به ابطال تمام آنها کرد. آیا این سوءسابقه پیوسته سازمان خصوصی‌سازی شما را مصمّم به بررسی تمام شرکتهای خصوصی‌سازی‌شده نمی‌کند؟

آقای رئیسی! تمام این شرکتها متعلق به بیت‌المال بوده و هست. با توجه به سابقه تبهکارانه سازمان خصوصی‌سازی و حمایت دربار اشرافیِ غارتگر هزار خانوار جدیدِ اصولگرا_اصلاح‌طلب از آن سازمان، و با توجه به اختیارات منحصربفردی که شما دارید آیا اسلامی و علوی می‌بینید که از بررسی دقیق سایر بیت‌المالِ خصوصی‌سازی‌شده چشم‌پوشی کنید؟ اسلام امیرالمومنینی که شما باید بشناسید اینگونه حکم می‌کند؟

ریاست قوه قضائیه اسلامی! ملت ایران تشنه تعقیب قضائی پرونده زمینهای پهناور کلاک لواسان (مشرف به سد لتیان) و پرونده شهرک اشرافی باستی هیلز لواسان هستند بویژه که از دور و نزدیک شنیده‌اند برخی از مقامات ذخایر نظام مشارکتی در این تبهکاری بزرگ داشته‌اند.

جناب آقای رئیسی! این سخنان قلب و جان شما را نمی‌لرزاند که: “بدان که والی را خویشاوندان و نزدیکانی است که در ایشان خوی برتری‌جویی و گردنکشی است، و در معاملت با مردم رعایت انصاف نکنند. پس ریشه ایشان را با قطع موجبات آن صفات نابود گردان”؟

والسلام علی من اتبع الهدی.

میلاد بزرگمرد میزان عدالت و صداقت و اخلاص،
۷ اسفند۱۳۹۹

انتهای پیام/