طرح تکاپو بستر ساز توسعه پایدار است
طرح تکاپو بستر ساز توسعه پایدار است

به گزارش پگاه خبر؛کارگزار طرح تکاپو در فارس هدف از اجرای این طرح را ایجاد توسعه پایدار در استان عنوان کرد و گفت: فارس از استان‌های پیشرو در زمینه اجرای طرح تکاپو در کشور است.  طی نشستی که با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس و جمعی از مسئولان آن اداره کل برگزار […]

به گزارش پگاه خبر؛کارگزار طرح تکاپو در فارس هدف از اجرای این طرح را ایجاد توسعه پایدار در استان عنوان کرد و گفت: فارس از استان‌های پیشرو در زمینه اجرای طرح تکاپو در کشور است.

 طی نشستی که با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس و جمعی از مسئولان آن اداره کل برگزار شد، دستورالعمل‌های جدید ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 تعیین تصویب نهایی چند رسته شغلی، فراهم کردن مقدمات تشکیل شورای نیاز سنجی آموزشی با حضور نهادهای بخش خصوصی مرتبط با رسته‌های الویت دار، تعیین و تصویب نیازهای آموزشی رسته‌های شغلی با توجه به ظرفیت‌های خاص هر شهرستان، بررسی محتوا و استانداردهای آموزشی موجود در طرح تکاپو، تعیین و معرفی مربیان متخصص از بخش دولتی و خصوصی در محدوده رشته‌های مورد نیاز، تطبیق جدول نیاز های آموزشی رسته‌های در اولویت با استانداردهای فنی و حرفه‌ای و تهیه فهرست نیازمندی‌های آموزشی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز بیان کرد: توسعه پایدار شغلی بدون توسعه آموزش‌های مهارتی امری کاملا محال است.

او گفت: برای پیشبرد این طرح شورای راهبردی هر رسته شغلی و کمیته‌های شهرستانی بایستی به سرعت تشکیل شود تا با برگزاری جلسات منظم و گزارش دهی پیوسته بتوانیم این طرح بی نظیر را بیش از پیش عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس خاطرنشان کرد: امکانات و ظرفیت‌های ما در شهرستان‌های مختلف استان فارس در اختیار اجرای این طرح مفید خواهد بود.

انتهای پیام/