با ظهور رسانه های فرانوگرا،مفهومی بنام انسان مجرد نداریم 
با ظهور رسانه های فرانوگرا،مفهومی بنام انسان مجرد نداریم 

به گزارش پگاه خبر؛با نزدیک شدن به هفته امور تربیتی، همایشی با عنوان” رسانه معلم و معلم رسانه ای”با مشارکت جمعی از فرهنگیان بسیجی و مدیر ان آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان برگزار شد. دکتر ناصر جوکار سخنران این همایش گفت؛ انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به […]

به گزارش پگاه خبر؛با نزدیک شدن به هفته امور تربیتی، همایشی با عنوان” رسانه معلم و معلم رسانه ای”با مشارکت جمعی از فرهنگیان بسیجی و مدیر ان آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان برگزار شد. دکتر ناصر جوکار سخنران این همایش گفت؛ انقلاب اسلامی، تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را بدون خیانت به آرمان هایش سپری کرده و از کرامت ذاتی خود و دستاوردهایش صیانت کرده است.

 وی با اشاره به اینکه تمامی انقلاب های دنیا به مرور از مقاصد و غایات اولیه خود اعراض کرده اند و پس از مدتی راه استحاله و فرسایش ایدئولوژیک را طی کرده اند،اظهار داشت؛ انقلاب اسلامی، هر چه از مبدا تاریخی خود فاصله می گیرد، قوی تر و منسجم تر عمل کرده، هر چند که باید مرز میان دیوانسالاری دولتی و انقلاب اسلامی را پر رنگ تر نمود. 

جوکار، رمز مانایی انقلاب را در عصر فناوری اطلاعات، کار رسانه ای دانست و با اشاره به اینکه بزرگترین رسانه انقلاب اسلامی، فرهنگیان می باشند افزود؛ معلم، خود یک رسانه و یک ابر قدرت رسانه ای است که تمام رسانه های ابزاری در ذیل گفتمان سخته و سنجیده ایشان معنا پیدا می کند و از آنجا که معلم،  در سپهر تربیتی انقلاب، مظهر دانایی و کمال است، ظرفیت سهمگینی در تربیت نسل آینده ایفا می نماید.

رابطه معلم با رسانه در واقع رابطه دو رسانه با هم است

 جوکار در ادامه با اشاره به اینکه بعد از ظهور رسانه های فرانوگرا و پست مدرن، مفهومی بنام انسان مجرد نداریم،یادآورشد؛ رسانه های فرانوگرا در موج چهارم دموکراسی، انسان مجرد را به انسان در موقعیت تبدیل کرده، بطوریکه بشر امروز یا مخاطب بالنده و ذی شعور رسانه و یا مشتری رسانه شده است. جوکار، رابطه معلم با رسانه را رابطه دو رسانه با هم تعریف کرد و خاطرنشان ساخت؛ رسانه معلم، هرگز دکور صحنه و تماشاگر صحنه گردانان رسانه های هالیوودی و بالیوودی نبوده که کارگردان حقیقی و مدیر تولید پیام های رسانه ای است. 

این مقام مسوول درسپاه فجرفارس همچنین اشاره کرد؛  بدون شک، معلم منفعل شرمنده و در حاشیه و گرفتار تقلید، ترجمه و کپی پیس، نمی تواند حامل پیام های تربیتی باشد، لذا باید با تغییر آرایش در فضای مجازی، رویکرد آفندی به خود گرفته تا دانش آموز او نیز مستغنی از ادبیات تربیتی ایشان شده و روح خودباوری در او حلول کند.
 وی سه شاخصه معلم انقلابی را ولایتمداری، عریان گویی در حقیقت و پرهیز از محافظه کاری و آگاهی و دانش مضاعف بر شمرد و گفت؛ معلم، مظهر تربیت مدیریت خردمند بوده و آناتومی رهبری راهبردی او در کلاس درس، بر اساس محکمات قرآن کریم، سیره اهل بیت و رهنمودهای مقیم مقام ولایت و سند تحول شکل می گیرد.

انتهای پیام/