جایزه انجمن صرع به استاد علوم پزشکی شیراز رسید
جایزه انجمن صرع به استاد علوم پزشکی شیراز رسید

 استاد گروه بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به کسب جایزه انجمن بین‌المللی مبارزه با صرع در حوزه پژوهش‌های مرتبط با کووید-۱۹ شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دکتر علی‌اکبر اسدی‌پویا، استاد تمام گروه بیماری‌های مغز و اعصاب این دانشگاه موفق به کسب جایزه انجمن بین‌المللی مبارزه با بیماری صرع شد.

به گزارش پگاه خبر، دکتر عباس رضائیان‌زاده گفت: این جایزه به واسطه پژوهش‌های دکتر اسدی‌پویا در زمینه بیماری کووید-۱۹ از سوی انجمن مبارزه با صرع، به این پزشک متخصص ایرانی، اعطا شده است.

دکتر اسدی‌پویا، آذر ماه سال گذشته و از سوی سایت معرفی نخبه‌های پزشکی جهان (expertscape) در زمره دانشمندان زیر یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها عضو ایرانی انجمن بین‌المللی مبارزه با بیماری صرع محسوب می‌شود که اقدامات تاثیرگذاری در تشخیص دقیق و افتراقی بین بیماری صرع و سایر بیماری‌های منجر به تشنج، که در ایران و جهان به اشتباه صرع تشخیص داده می‌شود، شده است.

انجمن بین‌المللی مبارزه با بیماری صرع (ILAE) سال ۱۹۰۹ تاسیس شده و در بیش از ۱۲۰ کشور جهان دارای شعبه و عضو است.

اهداف این انجمن، پیشرفت و انتشار دانش در مورد بیماری صرع، ارتقای پژوهش و آموزش در خصوص این بیماری و بهبود خدمات و مراقبت های ارائه شده به بیماران مبتلا به صرع به ویژه به وسیله پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع ذکر شده است.

انتهای پیام/