تقویم برگزاری نخستین کمپ استانی کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد
تقویم برگزاری نخستین کمپ استانی کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر بروجردی علوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، از برگزاری نخستین کمپ کارآفرینی این دانشگاه در سطح واحدهای استانی منتخب خبر داد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزاری این رویداد علمی را یکی از برنامه های […]

به گزارش پگاه خبر به نقل از  روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر بروجردی علوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، از برگزاری نخستین کمپ کارآفرینی این دانشگاه در سطح واحدهای استانی منتخب خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزاری این رویداد علمی را یکی از برنامه های کاربردی و انگیزشی با محوریت کسب و کار و کارآفرینی توصیف کرد و افزود: این دانشگاه به عنوان متولی آموزش های شغل محور، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و توسعه کارآفرینی و همچنین نیل به اهداف مقرر در سند راهبردی دانشگاه در افق ۱۴۰۴، اولین کمپ کارآفرینی واحدهای استانی برگزار می­ نماید.

دکتر بروجردی علوی گفت: کمپ کارآفرینی به منظور تشویق و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت، شناسایی و حمایت از ایده‌های نو، توسعه تفکر به کارگیری علوم و فناوری و آموخته‌های دانشگاهی در راستای تولید ثروت و ایجاد اشتغال، آشنایی دانشجویان با موضوع چگونگی راه‌اندازی یک کسب و کار، آشنایی با چگونگی جلب سرمایه و تأمین منابع مالی جهت توسعه کارآفرینی، تعامل مؤثر صاحبان ایده، دانشگاه و سرمایه‌گذار در جهت تکمیل چرخه تبدیل ایده به کسب و کار، در واحدهای استانی منتخب برگزار می­ شود.

وی در ادامه، کمپ کارآفرینی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را نوعی رویداد علمی فشرده (حداکثر پنج روز) معرفی کرد که به طور پیوسته و طی چند مرحله عملیاتی مشخص در مکان مناسب برگزار شده و زمینه تقویت تفکر خلاق، ایده‌پردازی تجاری و بازآموزی مفاهیم و قواعد کارآفرینی را ایجاد کرده و به تدوین یک طرح کسب و کار کاربردی و ارائه آن در بورس ایده کمپ منتهی می­شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مخاطبان این رویداد را دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه معرفی کرد و افزود: از بخش­ های اصلی کمپ کارآفرینی می­ توان به برگزاری کارگاه ها و سمینارهای تخصصی از جمله کارگاه موفقیت، طراحی آینده، تغییر در نوع نگرش، خلق ایده، خلاقیت، نوآوری، تهیه طرح کسب و کار و برندسازی، همچنین مشاوره با متخصصان در قالب کلینیک تخصصی، رایزنی با سرمایه­ گذاران و صندوق ­های مخاطره ­پذیر و بورس ایده اشاره کرد.

وی در پایان از تمامی مراکز آموزش علمی کاربردی متقاضی برگزاری این رویداد علمی خواست، مجوز لازم برای اجرای این رویداد را، قبل از برگزاری از کمیته کارآفرینی واحد استانی تقاضا نمایند تا پس از نظارت واحد استانی از موضوع، مشمول دریافت امتیاز مربوطه در بخش فعالیت های حوزه پژوهش، فناوری و کارآفرینی شوند.

لازم به ذکر است: متقاضیان جهت آگاهی از تقویم برگزاری نخستین کمپ استانی کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی و محورهای تخصصی هر کمپ، به پرتال کمپ کارآفرینی دانشگاه (لینک زیر) مراجعه نمایند.

         http://camp.uast.ac.ir