شهر فروشی در شورای شهر
شهر فروشی در شورای شهر

به گزارش پگاه خبر؛نگاهی کوتاه به بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز نشان می دهد ،مبلغ ۶۰۶۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ در قالب طرح پیشنهادی به شورا ارائه شده است . طبق اطلاعات موجود این مبلغ تفاوت فاحش و افزایشی نسبت به بودجه سالهای قبل دارد و البته با بررسی طرح در کمیسیونها متاسفانه بدون توجه […]

به گزارش پگاه خبر؛نگاهی کوتاه به بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز نشان می دهد ،مبلغ ۶۰۶۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ در قالب طرح پیشنهادی به شورا ارائه شده است .

طبق اطلاعات موجود این مبلغ تفاوت فاحش و افزایشی نسبت به بودجه سالهای قبل دارد و البته با بررسی طرح در کمیسیونها متاسفانه بدون توجه به محل تامین و کارشناسی نحوه درآمدها ،شوراییان بجای واقعی کردن و کاهش بودجه مبلغی نیز بر میزان پیشنهادی افزوده و این رقم به ۶۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است .

مطابق پیشنهاد شهرداری شیراز برخی از منابع تأمین بودجه ۶۱۲۰میلیاردی عبارت است از :

۱۰۶۶میلیارد تومان از محل فروش املاک و اموال شهرداری که در طی سالها بعنوان سرمایه پشتوانه شهرداری اندوخته شده است و بخشی از شهر و متعلق به شهروندان است که در معرض فروش گذاشته می شود .
۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به معنای مقروض کردن شهرداری به همراه سودهای سنگین بانکی .

۱۴۴ میلیارد تومان کمک دولتی در قالب کمکهای دولت به مترو ،حمل و نقل و غیره که دولت هیچ الزام و تعهدی برای تامین همه مبلغ ندارد و در صورت امکان کمک خواهند کرد .

۶۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت یعنی انتشار و فروش اسناد تعهد آور با سودهای سنگین

شهر فروشی و بدهکار کردن شهرداری و گرفتن وام و اوراق مشارکت توسط شورای شهر و شهرداری شیراز نه تنها هنرمندی و تامین در آمدهای پایدار در شهر نیست بلکه به دلایل متعدد و قابل دفاع یک فاجعه اقتصادی سنگین برای شیراز خواهد بود .

متاسفانه شورای شهر و شخص شهردار در مواجهه با نقدها و هشدارهای منتقدین ،صرفا با واکنشهای غیر منطقی ،برچسب های سیاسی از زیر بار نقد و سوالات فرار می کنند .

این بار از شهروندان و دلسوزان شهرشیراز ،اساتید ،کارشناسان حوزه مالی و اقتصادی درخواست می کنم با مطالعه کلیات بودجه ۱۴۰۰شهرداری شیراز نسبت به فاجعه اقتصادی پیش روی شهر و شهر فروشی مطلع شوند .

بدون تردید تامین درآمدهای پایدار شهری برای شهرداری از روشهای دیگری به جز قرض و چوب حراج به اموال مردم قابل تامین است که مع الاسف راحت ترین و بدترین روش برای تامین بودجه انبساطی در نظر گرفته شده است .

ابراهیم عباسی
مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی پگاه خبر و فعال اجتماعی

انتهای پیام/