طرح زاگرس سبز و کاشت بذر گیاهان بومی در پارک کوهستانی دراک اجرا شد
طرح زاگرس سبز و کاشت بذر گیاهان بومی در پارک کوهستانی دراک اجرا شد

به گزارش پگاه خبر؛ طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز جمعه ٣ بهمن در بوستان کوهستانی دراک با حضور شهردار شیراز، رییس و عضو شورای اسلامی شهر، فرمانده انتظامی فارس، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد. حیدر اسکندرپور در حاشیه اجرای طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت […]

به گزارش پگاه خبر؛ طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز جمعه ٣ بهمن در بوستان کوهستانی دراک با حضور شهردار شیراز، رییس و عضو شورای اسلامی شهر، فرمانده انتظامی فارس، مدیران شهری و شهروندان برگزار شد.

حیدر اسکندرپور در حاشیه اجرای طرح زاگرس سبز و پویش مردمی کاشت بذر گیاهان بومی در ارتفاعات شیراز در پارک ۵۸۰ هکتاری دراک، بیان کرد: برای چندمین هفته متوالی است که با حضور شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد طرح زاگرس سبز در دامنه‌های اطراف شیراز با کاشت پوشش گیاهان بومی اجرایی می‌شود.
وی افزود: مطالعات مشترکی بین سازمان جهاد کشاورزی فارس و سازمان سیما شهرداری شیراز انجام و بذرها شناسایی و طی برنامه‌ای در دامنه‌های اطراف شیراز یک میلیون بذر متناسب با اقلیم کاشته خواهد شد.
شهردار شیراز عنوان کرد: همچنین در ادامه این طرح، پویش «هر شیرازی، یک درخت» در اسفندماه امسال اجرایی خواهد شد.
اسکندرپور در  بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقدام بسیار خوبی در پارک کوهستانی در حال انجام است، گفت: حدود ۶ کیلومتر مسیر پیاده روی برای شهروندان در این پارک آماده شده است.
او اضافه کرد: بنا نیست که پارک کوهستانی فرصتی برای خودرو باشد بلکه فضایی برای دامنه نوردی، کوه نوری و پیاده روی است، لذا نباید اصرار کنیم که حجم عظیم خودرویی را به دامنه کوه دراک منتقل کنیم.
رئیس شورای شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: در پارک کوهستانی دراک فضایی ایجاد شده تا علاوه بر ایجاد نشاط در شهروندان، کاشت یک میلیون بذر متناسب با شرایط محیطی که موجب تقویت فضای سبز و حضور بیشتر مردم می‌شود، نیز در دستور کار قرار گیرد.
سید عبدالرزاق موسوی ابراز امیدواری کرد که به همت شهرداری و حمایت شورای شهر شیراز پارک کوهستانی دراک به یک سرمایه بزرگی برای مردم شیراز بدل شود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز براین باور است که شهرداری شیراز در شرایط سخت اقتصادی با مدیریت مهندس اسکندرپور پروژه های بزرگی را اجرا می کند.
نواب قائدی در حاشیه مراسم پویش مردمی طرح زاگرس سبز اظهار کرد: پروژه‌های بزرگ عمرانی، خدماتی و فرهنگی در نقاط  مختلف سطح شهر در حال انجام است.
وی افزود: حدود ۱۲۰ پروژه به عنوان پروژه های شاخص در مناطق و معاونت‌های مختلف در حال انجام است که به تدریج تقدیم شهروندان عزیز خواهد شد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه پویش مردمی طرح زاگرس سبز که به همت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز انجام شد، اظهار کرد:  در این پویش یک میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز کاشته می شود تا ظرف چند سال آینده ارتفاعاتی سر سبز داشته باشیم.
قائدی گفت: شیوع ویروس کرونا محدودیت های را در طی یکسال گذشته برای شهروندان ایجاد کرده بود که این برنامه موجب شور و نشاط شهروندان در بین شهروندان شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: این سازمان علاوه بر حفظ فضای سبز شهری، پروژه های نور پردازی در تقلطعات، بلوارها و معابر را نیز دنبال می نماید که نشان دهنده رویکرد و توجه شهرداری شیراز به موضوع زندگی در شب است.
قائدی با توجه به نقش شهرداری در زیباسازی شهر شیراز گفت: مدیریت زیباسازی شهرداری شیراز این پروژه ها را با جدیت دنبال می کند تا نوروزی متفاوت و زیباتر از سالهای گذشته داشته باشیم.

انتهای پیام/