دستور وزیر گردشگری برای پیگیری جهانی شدن فیروز آباد به عنوان شهر دستبافته های عشایری
دستور وزیر گردشگری برای پیگیری جهانی شدن فیروز آباد به عنوان شهر دستبافته های عشایری

طرح بهسازی اطراف آرامگاه سعدی تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد راه دسترسی حرم های مطهر شاهچراغ و آستانه به صورت فضای شهری مناسب طراحی و اجرا می شود

به گزارش پگاه  خبر؛ دکتر عنایت الله رحیمی از دیدارهای خود با وزیر گردشگری و همچنین مدیرعامل ایدرو (سازمان گسترش و نو سازی صنایع ایران)در تهران و گفتگو در حوزه های گردشگری، میراثی و صنعت استان خبر داد.

تلاش برای ثبت جهانی عنوان «دست بافته های عشایری» برای فیروزآباد از دیگر موضعاتی بود که به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس در دیدار با وزیر میراث فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و دستور پیگیری این مورد از سوی وزیر صادر شد.

دکتر رحیمی با اشاره به اهمیت فارس در حوزه گردشگری و همچنین صنایع دستی به رایزنی خود با دکتر مونسان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در باره این موضوعات اشاره کرد و گفت: تکمیل طرح بهسازی اطراف آرامگاه سعدی از موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که مقرر شد با همراهی وزارت میراث فرهنگی این طرح تا دهه فجر قابل بهره برداری باشد.
موزه منطقه ای از دیگر مباحثی بود که به گفته استاندار فارس در دیدار او و دکتر مونسان مورد بررسی قرار گرفت. وی در این زمینه گفت: قرار شد پیگیری های لازم برای امکان استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ در احداث این موزه از سوی وزارتخانه انجام شود
به گفته استاندار فارس ثبت جهانی محور زندیه و همچنین اختصاص کد و ردیف اعتباری به محور ساسانی از دیگر موضوعات مورد مذاکره در این دیدار بود.
دکتر رحیمی ایجاد فضای شهری مناسب برای اتصال حرم مطهر شاه چراغ و آستانه در شهر شیراز را امری حائز اهمیت توصیف کرد و در ادامه افزود: قرار شد وزیر میراث فرهنگی در زمینه تهیه طرح برای این مجموعه مساعدت لازم را انجام دهد تا بتوانیم یک دسترسی بین دو حرم ایجاد کنیم.
استاندار فارس همچنین از سفر وزیر صنایع دستی به استان فارس در اوایل بهمن ماه خبر داد و عنوان کرد: این سفر با هدف  نشست با فعالین حوزه گردشگری در ارتباط با چگونگی تقویت مثلث گردشگری و همچنین بررسی خسارات ناشی از کرونا به مجموعه‌های میراثی و گردشگری از جمله هتل ها، بوم گردی ها، رستوران ها هتل آپارتمان‌ها انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس قول مساعد دکتر مونسان این تسهیلات در موارد نیاز همچون گذشته در اختیار مجموعه های آسیب دیده قرار می گیرد.
توجه به عنوان های شهر جهانی صنایع دستی برای شیراز و شهر جهانی منبت برای آباده و همچنین تلاش برای ثبت جهانی عنوان دست بافته های عشایری برای فیروزآباد از دیگر موضعاتی بود که به گفته نماینده عالی دولت در استان فارس در این نشست مورد بحث قرار گرفت و دستور پیگیری این موارد از سوی وزیر صادر شد.
نشست با محسن صالحی نیا، مدیرعامل ایدرو از دیگر برنامه های سفر استاندار فارس به تهران بود که در این دیدار پروژه های در اولویت اجرا استان از سوی تشریح و امکان همکاری ایدور دراین پروژه ها بررسی شد.
کارخانه تولید کاغذ سبز  در خرامه که قرار است پس از تکمیل با ظرفیت هشت هزا تن به تولید کاغذ از کربنات کلسیم یا سنگ بپردازد از جمله پروژه های مورد بحث در این دیدار بود که به گفته دکتر رحیمی قرار شد تا قبل از پایان سال اقدامات لازم  برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاران و شریک انجام شود.
احداث کاخانه تولید لاستیک به ویژه لاستیک سنگین، تولید چراغهای led  صنعتی و ضد انفجار بزرگ مقیاس، چند پروژه صنعتی در فراشبند از جمله کارگاه های شهرک صنعتی این شهرستان و کارخانه تولید نخ از پنبه در شهرستان داراب  نیز از دیگر طرح هایی است که به اعتقاد استاندار فارس جز طرح های فعال استان است و ایدرو قرار است در تکمیل و بهره برداری آنها همکاری کند که چگونگی این همکاری ها در دیدار دکتر رحیمی و دکتر صالحی نیا مورد مذاکره قرار گرفت.
منطقه ویژه اقتصادی جهرم و امکان جذب سرمایه گذار در این مجموعه از دیگر موضعات مطرح شده از سوی استاندار فارس در این دیدار بود.

انتهای پیام/