طرح راه اندازی دادگاه بخش فورگ، دیدار مردمی و بازدید از زندان در سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان داراب
طرح راه اندازی دادگاه بخش فورگ، دیدار مردمی و بازدید از زندان در سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان داراب

رئیس کل دادگستری فارس به همراه اشرافی معاون منابع انسانی، زارعی معاون مالی عمرانی و پشتیبانی و برخی از مسئولان دادگستری استان فارس به منظور بررسی آخرین وضعیت خدمت رسانی قضایی به شهرستان داراب سفر کردند.

به گزارش پگاه خبر؛ حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در نشستی با امام جمعه، فرماندارویژه داراب، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری و دادستان داراب، قضات شهرستان های داراب و زرین دشت، اعضای شورای تأمین ، فرمانده انتظامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و برخی از مسئولان محلی ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر اهمیت خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم ولایتمدار داراب تأکید کرد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس از راه اندازی دادگاه عمومی بخش فورگ در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با همکاری معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان فارس و با اعتبارات قوه قضائیه به زودی عملیات اجرایی ساختمان دادگاه عمومی بخش فورگ آغاز و در زمینی به مساحت ۲ هزار متر و زیربنای ۷۰۰ متر مربع از اعتبارات قوه قضائیه احداث خواهد شد.
در ادامه این سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه هیئت با حضور در دادگستری این شهرستان ضمن برپایی میز خدمت، دیدار مردمی برگزار و به پاسخگوی مردم و بررسی مشکلات مراجعان پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه این دیدار با توصیه و تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در دوران تحول قضایی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مورد تأکید ریاست معظم قوه قضائیه در دوران تحول قضایی افزایش دیدارهای مردمی و ملاقات چهره به چهره با مردم است و در این مدت به خاطر شیوع ویروس کرونا سعی گردید تا دیدارهای مردمی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شود.
وی هدف از دیدار مردمی را ایجاد تعامل دو سویه مسئولان قضایی با مردم و فراهم ساختن زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر دانست و گفت: در این دیدار مردمی که به صورت چهره به چهره و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، بیش از ۷۰ مورد از در خواست های مردمی رسیدگی و دستورات مقتضی در چارچوب قانون صادر شد.
در ادامه رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه معاون منابع انسانی ضمن دیدار با قضات و کارکنان از تمامی شعب دادگاه و دادسرای حوزه قضایی شهرستان داراب نیز بازدید و به بررسی روند خدمت رسانی قضایی پرداخت و ضمن ابراز رضایت از اراده کارکنان این مجموعه بر تلاش شبانه روزی و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جریان بازدید از شعب با بیان این که بیش از هر چیز باید نقاط ضعف احتمالی اصلاح شود بر افزایش نظم و انضباط اداری و سازمانی در اجرای سند تحول قضایی تأکید و خاطر نشان کرد: نظم و انضباط اداری پایه و اساس ارائه خدمات در مجموعه قضایی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تقویت انضباط سازمانی در مجموعه اولین گام در تکریم ارباب رجوع است چرا که این امر زمینه انجام سریع و ضابطه مند کارها خواهد شد.
گفتنی است در ادامه رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه تمامی قضات شهرستان داراب و رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی داراب ،فسا ، زرین دشت و استهبان و اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان های استان فارس ضمن بازدید از زندان شهرستان داراب با برخی از مددجویان ملاقات و از نزدیک به بررسی مشکلات زندانیان پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی این بازدید هدفمند را در راستای دستور ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر سرکشی و رسیدگی به وضعیت زندانیان و فراهم آوردن تسهیلات قانونی به زندانیان دارای شرایط دانست .
لازم به ذکر است که پس از سرکشی هدفمند از تمامی بندهای زندان شهرستان داراب و بند نسوان موارد و مشکلات زندانیان بررسی و درخواست های آنان اخذ گردید و زمینه آزادی برخی از زندانیان نیز فراهم شد.
رئیس کل دادگستری فارس در پایان افزود: در سال جاری ۲۳ هزار مورد مرخصی در سراسر استان به زندانیان واجد شرایط داده شده است و همچنین در اجرای طرح پایش زندانیان به تازگی ۱۰۷۴ نفر از زندانیان استان فارس آزاد شده‌ اند.

انتهای پیام/