قدرت ومشروعیت 
قدرت ومشروعیت 

به گزارش پگاه خبر؛خیلی ساده و آسان از برابر یک خواسته مهم اجتماعی به عنوان یک حق گذشتیم. ازدواج جوانان حالا به یک رویا تبدیل شده است، نه اشتغالی و نه برنامه ای برای مسکن و رفاه اجتماعی جوانان نداریم. اینکه از این خواسته عمومی به عنوان یک حق یاد می کنیم به این دلیل […]

به گزارش پگاه خبر؛خیلی ساده و آسان از برابر یک خواسته مهم اجتماعی به عنوان یک حق گذشتیم. ازدواج جوانان حالا به یک رویا تبدیل شده است، نه اشتغالی و نه برنامه ای برای مسکن و رفاه اجتماعی جوانان نداریم. اینکه از این خواسته عمومی به عنوان یک حق یاد می کنیم به این دلیل است که حاکمیت باید بستر های دستیابی به این حق را فراهم کند. 

سیاست های امروز  سیاستی متداول ومنشعب از عدم سازش با اقتصاد جهان وسیاست های بین‌المللی است. چهل سال نبرد در این عرصه تمامی زیر ساخت های اقتصادی اجتماعی را به نابودی کشانده است و حالا فساد حرف اول را می‌زند.  کشوری که قادر به ایجاد رفاه و تامین اجتماعی برای  جوانان و سایر اقشار جامعه نباشد دریک کلام به معنای شکست اقتصادی منشعب از فرمول های سیاسی است. 

به وضوح میتوان به این نکته اشاره کرد که عمده مطالبه ملت اشتغال وبهبود شرایط معیشتی است آنچه امروز در غوغای انتخابات ۱۴۰۰ وجنگ قدرت به حاشیه رفته است. یکسال میجنگیم تا ۱۴۰۰،یکسال مهره چینی و بد گویی میکنیم ، یکسال استیضاح می شویم و پاسخگوی سناریوی تکراری و بی اثر خانه ملت هستیم و یکسال باقی مانده هم می‌جنگیم برای انتخابات ۱۴۰۴ وبا این شیوه راه بجایی نخوایم برد مگر تامین  خواسته های اقلیت وبی توجهی به خواسته های اکثریت. 

امروز رشد آسیب های اجتماعی از همین موضوع  سر چشمه گرفته است. درواقع بصورت خود ساخته در حال دامن زدن به آسیب های اجتماعی هستیم. 

بطور مثال استان فارسی که رتبه دوم اعتیاد پس از سیستان است و رتبه پنجم طلاق و فروپاشی کانون خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی، از کدام توسعه و رشد و پیشرفت میتوان در آن سخن گفت؟

می طلبد مدیران در دو بخش ملی و استانی منافع ملت را در نظر بگیرند چرا که این قدرت منشعب از مردم و خواست آنان است.

فرزادوثوقی روزنامه نگار 

 انتهای پیام/