شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در ادبیات ما ماندگار شد
شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در ادبیات ما ماندگار شد

به گزارش پگاه خبر: دکتر عنایت الله رحیمی  در  آیین اختتامیه  کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی گفت:سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا می‌توانند در سروده‌های خود، بیان کننده آرمان‌های این شهید والامقام باشند. هنر و شعر بیانی اثرگذار و ماندگار است و […]

به گزارش پگاه خبر: دکتر عنایت الله رحیمی  در  آیین اختتامیه  کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی گفت:سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا می‌توانند در سروده‌های خود، بیان کننده آرمان‌های این شهید والامقام باشند.

هنر و شعر بیانی اثرگذار و ماندگار است و شاعران بیان کننده حال و هوای روز جامعه و آرمانها و مصائب جامعه هستند.
دکتر  رحیمی افزود: شخصیت پردازی کار شاعرین خوش سلیقه است و ما در ارتباط با قهرمانان و اسطوره ها از فرهنگی غنی بهره‌مندیم از آریو برزن،سردار جنگل و ستارخان گرفته تا سرداران شهید ما در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم های مطهر که به عنوان داشته های ارزشمند معنوی کشور ما محسوب می شوند.
وی ادامه داد: عجین شدن آموزه های دینی و فرهنگی غنی ایرانی می تواند صحنه ای در ذهن خلق کند که همیشه به یاد ماندنی باشد
استاندار فارس اضافه کرد: سردار سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا نیز می توانند بیان کننده آرمانهای این شهید والامقام باشند.
دمتر رحیمی تصریح کرد: ویژگی خدا باوری، دین محوری ،شجاعت ،دلاوری، مردمی بودن و دارای اخلاق پسندیده اسلامی که شهید سلیمانی از آن بهرمند بود می تواند زمینه‌ساز بیان ادیبان و هنرمندان باشد.
در ادامه این مراسم شعرایی از کشورهایی من جمله هندوستان،ایران، روسیه و پرتغال شعرهایی در رثای شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده سرودند.
در پایان این آیین از خانواده شهید مقاومت،عبدالله اسکندی نیز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/