در مراسم تقدیر از دست اندرکاران شب های نور و نارنج عنوان شد: بزرگداشت دفاع مقدس از خود دفاع مقدس مهم تر است
در مراسم تقدیر از دست اندرکاران شب های نور و نارنج عنوان شد: بزرگداشت دفاع مقدس از خود دفاع مقدس مهم تر است

مراسم تقدیر از دست اندرکاران و هنرمندان فعال در نخستین دوره ویژه برنامه شب های نور و نارنج همزمان با سالروز یوم الله سیزده آبان، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان فارس در این مراسم علاوه بر پخش کلیپی از […]

مراسم تقدیر از دست اندرکاران و هنرمندان فعال در نخستین دوره ویژه برنامه شب های نور و نارنج همزمان با سالروز یوم الله سیزده آبان، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان فارس در این مراسم علاوه بر پخش کلیپی از مجموعه فعالیت های شب های نور و نارنج از هنرمندان، راویان و خاطره گویان، دست اندرکاران و فعالین این مراسم تقدیر به عمل آمد.

دفاع مقدس یک گنجینه است

 ابراهیم صبوری نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم اظهار داشت: بزرگداشت دفاع مقدس از خود دفاع مقدس مهم تر است و همه ما باید این ارزش را پاس بداریم.

وی افزود: دفاع مقدس اتفاق بزرگی بود و تاثیر بزرگی بر جامعه ما گذاشته است از ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ هشت سال بود اما اثرات آن در سراسر این چهل سال باقی مانده و برکات آن تداوم دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ما وظیفه داریم این اتفاق را به عنوان حقیقتی جاری در طول زمان پاس بداریم و برگزاری شب های نور و نارنج اتفاق مهمی بود که توانست حقیقت های دفاع مقدس را به اندازه توان ما به مردم شهر شیراز نشان دهد.

محمدتقی تذروی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار داشت: امروز جمع قابل توجهی در این مکان حضور دارند اما جمع چشمگیری نیز حضور ندارند خیلی ها برای یک برنامه زحمت می کشند اعم از کسانی که در پشت صحنه و پشتیبانی حضور دارند.

وی افزود: دفاع مقدس یک گنجینه است در گذشته همه کنار هم بودند و فعالیت می کردند خیلی از چشم و همچشمی هایی که امروز داریم در گذشته وجود نداشت. کسی دنبال میز و منشی و مسوول دفتر نبود و همه دنبال خدمت بودند این فرهنگ دفاع مقدس بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: باید تلاش کنیم این فرهنگ حفظ و حراست شود و در عین حال در بین اقشار مختلف مردم گسترش یابد.

ابراهیم گشتاسبی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز با تقدیر از دست اندرکاران برنامه اظهار داشت: شب های نور و نارنج یک رویداد موفق و تجربه مهم بوده است.

وی افزود: از سال گذشته سیاست ما بر این قرار گرفت تا به میان مردم رفته و برنامه ها را در سطح محلات برگزار کنیم تا عموم مردم حتی آنها که امکان حضور در مراسم را به سبب بعد مسافت یا مشکلات مالی و اقتصادی و… ندارند نیز بتوانند در برنامه ها حضور یابند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: در این میان یکی از سیاست های دیگر ما برگزاری برنامه های مشترک و همکاری و همراهی مشترک با سایر دستگاه ها بود که ثمرات و نتایج مثبتی در پی داشت.

وی اظهار داشت: برنامه شب های نور و نارنج نیز یکی از موفق ترین نمونه این دست برنامه ها بود چرا که هم در محلات و با حضور مردم شریف مناطق مختلف برگزار شد و هم نمونه ای موفق از کار مشترک و همکاری شهرداری و حوزه هنری استان بود.

شهیدان از ما نخبه تر بوده اند

در ادامه این مراسم محمد کرم اللهی رییس حوزه هنری استان فارس با اشاره به برگزاری شب های نور و نارنج و بازگویی روایت های دست اول از دفاع مقدس اظهار داشت: این برنامه ها نقطه آغازین خوبی است اما کار تمام نشده و انشاءالله باید بتوانیم به نقطه خوبی برسیم.

وی افزود: خود روایتگری کار سختی است و هرکس نمی تواند وقایعی را که با آن عجین شده به درستی روایت کند اما وقتی یک نفر این وقایع را در ذهنش دوباره سازی کرده و به آن ساختار و شکل می دهد میزان اثرگذاری اش را در میدان مخاطب بیشتر می کند.

رییس حوزه هنری استان فارس با اشاره به همزمانی این مراسم با سیزده آبان گفت: در روز مبارزه با استکبار جهانی به دور از هر رنگ و خط و سلیقه ای با یک سلیقه واحد یعنی استکبارستیزی کنار هم نشسته ایم.

وی افزود: هدفمان از این گرد هم آمدن این است که نگاهمان را در عرصه فرهنگ توسعه می دهیم تا کنار هم باشیم از یکدیگر حمایت کنیم با وحدت و همدلی در جهت تحکیم جمهوری اسلامی که ثمره خون لااقل ۱۵ هزار شهید نازنین عمدتا جوان در این استان است قدم های مثبت تر و مستحکم تر برداریم.

کرم اللهی با اشاره به منزلت شهیدان گفت: این عزیزان عمدتا نخبه  بودند چرا که نخبگی در تشخیص درست است و هیچکدام از ما به میزان قدرت تشخیص آنان نمی رسیم

وی ادامه داد: وقتی قدرت تشخیص آنان بالاتر از ما بوده است یعنی از ما نخبه تر بوده اند و نخبگی آنان بر ما چیره بوده است. آنان این راه را انتخاب کردند و در این راه نیز جان دادند تا ما بمانیم و ببالیم.

رییس حوزه هنری استان فارس  گفت: قرار نیست ما بمانیم و سرمان پایین باشد ما باید بمانیم و ببالیم نسبتمان با ارزش ها را بشناسیم و آن را توسعه دهیم و با گسترش این ارزش ها در سایه همدلی و فهم درست متقابل در یک پیکره منسجم، زمینه را برای ظهور  گل نرگس فراهم کنیم .

وی با اشاره به استقبال مردم محلات از این برنامه ها خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: خانواده های محلات نگاهشان این است که کار توسعه پیدا کند. آنان توقع دارند در معانی و مفاهیم دیگر هم پیش رویم و ساز و کارهایی فراهم شود تا زمینه استفاده از توان محلات فراهم شود

کرم اللهی با ذکر نمونه ای تصریح کرد: مثلا در همین برنامه بسیج محلات در نظم بخشی و … بسیار خوب و موفق حضور داشتند و همدلی بسیار خوبی ایجاد کردند تا کار در بهترین شرایط نظم و انضباط فراهم شود

وی در پایان اظهار داشت: نباید اینها را رها کنیم. بایستی کمک کنیم در مفاهیم دیگر نیز پیش رویم. خیلی از مفاهیم ما معطل مانده و باید ان شاءالله از ظرفیت دفاع مقدس استفاده کنیم و در این بخش ها نیز پیش رویم.