دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس:مفهوم شناسی امر به معروف و نهی از منکر به دروس دانش‌آموزان اضافه شود
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس:مفهوم شناسی امر به معروف و نهی از منکر به دروس دانش‌آموزان اضافه شود

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی کند تا مفهوم شناسی امر به معروف و نهی از منکر به دروس دانش‌آموزان اضافه شود. سلیمان مهدوی، یکشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در دانشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، […]

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی کند تا مفهوم شناسی امر به معروف و نهی از منکر به دروس دانش‌آموزان اضافه شود.

سلیمان مهدوی، یکشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در دانشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، افزود: بیان معروفات و منکرات، حلال مشکلات فرهنگی اجتماعی ما نیست بلکه بیان چیستی، چرایی و چگونگی امر به معروف و نهی از منکر حلال مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ماست که در آموزش و پرورش به این مورد پرداخته نمی‌شود.
وی ادامه داد: این موضوع هم در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و هم در سند تحول بنیادین آموزش پرورش آمده است که مسئولان باید انجام دهند اما آنگونه که باید نظارت بر اجرای قوانین نیست.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه وقتی بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود بعضی از بزرگان فرهنگی تصور می‌کنند که باید کار فرهنگی قبل از این مقوله انجام شود، اظهار داشت: بین امر به معروف و کار فرهنگی تفاوت بسیاری است، کار فرهنگی استمراری و طولانی مدت است و زود بازده نیست لیکن امر به معروف و نهی از منکر، زدودن فوری گناهان در جامعه و محدود کردن عرصه بر گناهکاران است.
مهدوی بیان کرد: هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم که می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم اما امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، در امر به معروف و نهی از منکر به محض اینکه شما معروف و منکری دیدید بر شما واجب می‌شود متناسب با آن عکس العمل داشته باشید، اگر گفتید کار فرهنگی و طولانی مدت می‌خواهم انجام دهم آن شرایط را از دست می‌دهید و یک واجب الهی ترک می‌شود.
وی ادامه داد: در ۴۰ ساله اول انقلاب خیلی از کارهای اجرایی سریع را به همین بهانه که باید کار فرهنگی انجام شود عقب انداخته‌ایم و اقدام نکردیم، در حالیکه امر به معروف و نهی از منکر اقدام سریع، به موقع و به هنگام است و باید در لحظه کاری صورت گیرد، به همین خاطر واجب است و شما فرصت نمی‌کنید که قضای آن را به جا بیاورید، دین اسلام برای این فریضه قضا نگذاشته است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از برنامه‌هایی که بعد از پنج سال داریم به آن می‌پردازیم، تخصصی کردن امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع هم در مخاطب و هم در موضوع معروف و یا منکر باید صورت بگیرد.
مهدوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر زیاد مدیران در استان فارس اشاره و بیان کرد: در برخی از آیین های تودیع و معارفه، ۵۰۰ نفر دور هم جمع می‌شوند که این باعث می‌شود کار مردم بر روی زمین بماند.
در این آیین، حکم رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه فرهنگیان اهدا شد.