آغاز تبدیل وضعیت کارکنان مشمول شرایط ایثارگری در جهاد کشاورزی فارس
آغاز تبدیل وضعیت کارکنان مشمول شرایط ایثارگری در جهاد کشاورزی فارس

فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سازمان جهاد کشاورزی فارس آغاز شد.

به گزارش پگاه خبر: سیدعباس رضوی‌نژادپس از ابلاغ بخشنامه شماره ۳۷۹۵۹۹ در ۲۵ آذر ماه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و دستور اجرای قانون تقسیر بند واو ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ، مدیریت امور اداری سازمان جهاد کشاورزی فارس شیوه‌نامه‌ای تهیه کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه مذکور با هدف رفع مشکل تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فرزندان آنها و چگونگی ارسال مدارک تدوین شده است، اظهار کرد: با به کارگیری این شیوه‌نامه همکاران مشمول شرایط قانون می توانند در اسرع وقت مستندات مورد نیاز را جمع آوری کنند.

مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه آخرین مهلت تحویل مدارک به این مدیریت ۶ دی ماه است، بیان کرد: مستندات توسط کارشناسان این مدیریت در سامانه به کارگیری و استخدام از مجموعه “سامانه های کارمند ایران” بارگذاری می شود.

به گفته وی؛ فرزند شهید، همسر شهید، خواهر و برادر شهید، تمام جانبازان، هسمر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد  و بالاتر، تمام آزادگان، همسر و فرزندان آزادگان دارای یکسال و بالاتر سابقه اسارت، رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، فرزند رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه جزو مشمولین قانون مذکور هستند.

رضوی نژاد اظهار کرد: ذی نفعان این قانون شامل کارمند در زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه کشور در یکی از حالات غیررسمی اعم از پیمانی، قرارداد کارمعین یا مشخص، قرارداد موقت کارگری که تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۵، در دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری  مشغول به کار بوده و در حال حاضر فرد با دستگاه اجرایی مربوطه ، رابطه استخدامی یا به کارگیری داشته‌باشد.

وی افزود: نیروهای ایثارگری که به صورت قرارداد موقت بر اساس قانون کار در دستگاه های اجرایی به کارگیری شده اند ( اعم از اینکه کل کارکنان دستگاه متبوع و یا بخشی از آنها مشمول قانون کار باشند) ، در چارچوب قانون کار جمهوری اسلامی ایران به قرارداد دائم تبدیل وضع می شود.

مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: ایثارگر مشمول، علاوه بر داشتن کد شناسه برای نیروهای قرارداد مشخص و موقت و کد استخدام پیمانی برای همکاران پیمانی برای انتصاب در پست های مشاغل تخصصی پیشنهادی دستگاه، باید دارای شرایط احراز شغل مربوط از حیث مدرک تحصیلی باشد و صلاحیت فرد برای استخدام رسمی قطعی به تایید گزینش رسیده باشد.