فارس در زمینه سرمایه گذاری صنعتی از تجارب موفقی برخوردار است
فارس در زمینه سرمایه گذاری صنعتی از تجارب موفقی برخوردار است

استاندارفارس گفت:این استان در زمینه سرمایه گذاری صنعتی از تجارب موفقی برخوردار است و این موضوع زمینه سازی اطمینان آوری برای گسترش سرمایه گذاری ها ایجاد می کند.

به گزارش پگاه خبر:دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه بررسی خودروسازی در این استان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد، اظهارداشت: فارس دارای پتانسیل خوبی برای تولید خودروسازی است و زنجیره قابل قبولی از قطعه سازی در این استان وجود دارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که موفقیت در تولید، نیازمند بازار مصرف مناسب است، ادامه داد: استان فارس با وسعت زیاد و همسایگی با هشت استان که غلبه فرهنگی و تاریخی فارس را پذیرفته اند زمینه افزایش مراودات تجاری و اقتصادی را دارد و می تواند در زمینه تولید و تقاضای مصرف تولیدات ایران خودرو کمک قابل توجهی کند.
وی با تاکید بر این که تولید خودرو در استان فارس برای شرکت ایران خودرو باعث کاهش هزینه ها شده و بازار مصرف مطمئنی را برای محصولات این شرکت ایجاد می کند، گفت: باید تلاش کنیم خط کامل تولید اتاق، قطعه سازی و خط رنگ در استان فارس راه اندازی شود.
استاندار فارس با اشاره به این که ابتکار سال گذشته این استان در زمینه برپایی نمایشگاه توانمندی های تولید و قطع وابستگی موجب عقد قراردادهای مختلفی در زمینه تولیدات صنعتی شد، افزود: این نمایشگاه را در زمینه تولید قطعات خودرو نیز در شرایطی که بیماری کرونا کاهش یابد می تواند برگزار کرد که بستر همکاری مناسبی برای قطعه سازان و شرکت های خودروسازی فراهم می کند.
دکتر رحیمی خواستار اعطای استقلال بیشتر برای شرکت ایران خودروفارس در زمینه ثبت نام و فروش محصولات تولیدی شد و گفت: مدیریت شرکت ایران خودرو فارس باید بتواند تصمیم گیری موثرتری در زمینه تولید و فروش خودرو داشته باشد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که قطعه سازان این استان در زمینه تامین قطعات هواپیما، بالگرد و خودرو فعالیت های گسترده ای دارند، ادامه داد: دانشگاه شیراز پشتوانه عظیمی برای پشتیبانی از صنعت خودرو سازی محسوب می شود و اساتید برجسته این دانشگاه به منظور تقویت شرکت های تولید کننده می توانند همکاری های موثری داشته باشند.
وی تصریح کرد: از همه اختیارات خود برای حمایت از قطعه سازان استان فارس استفاده خواهیم کرد و امیدواریم شرکت خودروسازی فارس در آینده یک خودروی مشخص را از ابتدا تا انتها تولید کند.
گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان جشنواره حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان فارس تقدیر به عمل آمد.