استاندار فارس در اجلاس نماز؛ عذر و بهانه کمبود اعتبار در راستای ترویج فرهنگ نماز ،پذیرفته نمی‌شود
استاندار فارس در اجلاس نماز؛ عذر و بهانه کمبود اعتبار در راستای ترویج فرهنگ نماز ،پذیرفته نمی‌شود

استاندار فارس فلسفه نماز را خودسازی و جامعه پردازی دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین فرموده اند باید به سمت خود سازی و جامعه پردازی و به تبع آن تمدن سازی پیش برویم. به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله […]

استاندار فارس فلسفه نماز را خودسازی و جامعه پردازی دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین فرموده اند باید به سمت خود سازی و جامعه پردازی و به تبع آن تمدن سازی پیش برویم.

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در اجلاس نماز که نهم آبان ماه در شیراز برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزنده افرادی که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز گام برمی‌دارند، عنوان کرد: توجه به نماز یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی است و اگر شخصی در این جامعه مسئولیتی بر عهده دارد بی تردید باید با استفاده از توان و قدرتش بیش از سایرین به موضوع نماز بپردازد.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز را باید از خانواده ها آغاز کنیم و به سایر سطوح جامعه انتقال دهیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه برپایی نماز باید با عمل به توصیه‌های مطرح شده در آن همراه باشد، اظهار کرد:  با توجه به اینکه از نمازگزار انتظار نمی‌رود بر خلاف مبانی دینی عمل کند، بی شک عمل به آموزه‌های دینی از سوی نمازگزاران تردیج و تبلیغ دینی موثر و ارزشمندی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه اهمیت نماز را باید از نمازگزار حقیقی شنید، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) نماز را ستون و اساس دین برشمرده اند و این حقیقت ما را به سوی توجه هر چه بیشتر به نماز رهنمون می‌شود.

دکتر رحیمی با تاکید بر ابعاد فردی و اجتماعی نماز ، عنوان کرد: فردی که همواره در ارتباط با خداوند است و او را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌داند به سوی کسب هر چه بیشتر خصایص نیکوی انسانی حرکت خواهد کرد.

استاندار فارس فلسفه نماز را خودسازی و جامعه پردازی دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین فرموده اند باید به سمت خود سازی و جامعه پردازی و به تبع ان تمدن سازی پیش برویم.
وی ادامه داد: بی تردید تمدن سازی بر مبنای نماز پایدار و مستمر خواهد بود.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه باید در دستگاه‌های اجرایی، اماکن عمومی، تجاری و… باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان عذر و بهانه ای با عنوان کمبود اعتبار در این حوزه از دستگاه های اجرایی پذیرفته نخواهد شد‌.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از همه ظرفیت ها و توانمندی های موجود و با تکیه با تلاش های خالصانه اقشتر مختلف شاهد تقویت روز افزون فرهنگ سازنده برگزاری نماز باشیم.