شایعه سازان تفکیک استان فارس بازهم  ناکام شدند
شایعه سازان تفکیک استان فارس بازهم  ناکام شدند

تکرار ادعای تفکیک استان فارس و اینکه گفته شده این طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند،گفت: این بیانات دروغ است و وزارت کشور هیچ برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

به گزارش پگاه خبر:سید احمد احمدی‌زاده،با کسانی که نسبت به انتشار اینگونه مطالب کذب اقدام می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: در شرایط امروز که کشور درگیر بیماری کرونا است، انتشار چنین مطالب خلاف واقع می‌تواند تبعات اجتماعی، سیاسی و امنیتی به دنبال داشته باشد و آرامش مردم و جامعه را بر هم بزند و بنابراین از شهروندان انتظار داریم به این شایعات توجه نکرده و آنها را بازنشر ندهند.
احمدی‌زاده افزود: برخی افراد با اهداف خاص و مغرضانه اینگونه مطالب را مطرح و به آن دامن می‌زنند که قطعا با چنین افرادی برخورد قانونی خواهد شد.

گاه به گاه موضوع تقسیم و تفکیک استان فارس در فضای مجازی مطرح می شود و هر بار مسئولان مربوط آن را تکذیب می کنند.

ششم مهر ۹۹  مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس اعلام کرد: موضوع تقسیم استان فارس به چند استان در دستور کار نیست.
حجت رضایی در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان غیربومی فارس در مجلس شورای اسلامی درباره تقسیم استان فارس، افزود: این موضوع در استان مطرح نشده است و در دستور کار بررسی نیست.
وی اظهار داشت: افزایش شمار شهرستان‌های فارس از ۲۹ به ۳۶ شهرستان که در سال گذشته صورت پذیرفت از جمله طرح‌های دولت برای تسهیل در خدمات‌رسانی و تمرکززدایی بوده است که براساس سال‌ها مطالعه و بررسی‌ کارشناسی انجام شده است.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس بیان کرد: موضوع تقسیم فارس به دو استان، تاکنون از سوی مقامات دولتی مطرح نشده است.
پیش از این نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود که برخی استان‌های کشور باید به دو یا سه قسمت تقسیم شوند.
ابوالفضل ابوترابی گفته بود:برای تمرکززدایی و کاهش بوروکراسی اداری و همچنین حل مشکلات مردم، باید استان‌های اصفهان، کرمان، فارس به دو قسمت و استان سیستان و بلوچستان به سه قسمت تقسیم شوند.

پیش از این ۲۲ شهریورماه ۹۸ سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در واکنش به مطالب مطرح شده در خصوص ایجاد استان‌های جدید در کشور از جمله در جنوب استان فارس گفت: دولت هیچگونه برنامه‌ای برای ایجاد استان‌های جدید در کشور ندارد.