حضور ایثارگرانه آتش نشانان شیرازی در حادثه واژگونی تانکر ۳۰هزار لیتری
حضور ایثارگرانه آتش نشانان شیرازی در حادثه واژگونی تانکر ۳۰هزار لیتری

واژگونی خطرناک یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری حامل میعانات گازی در گردنه باجگاه ، با تلاش و ایثارگری ۷ ساعته آتش نشانان شیرازی امدادرسانی شد.

به گزارش پگاه خبر،رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص این حادثه گفت: با اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی رانندگان خودروهای عبوری، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی درنگ  ۵۰ آتش نشان از هفت ایستگاه عملیاتی به همراه تیم تخصصی و عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز و ۱۰ خودروی عملیاتی شامل تانکر های آبرسان، خودروهای فوماتیک و پشتیبانی را ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد امروز به گردنه باجگاه (ورودی جاده اصفهان به شیراز) رهسپار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، قانع ادامه داد: یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری با محموله میعانات گازی که از عسلویه به سمت اراک در حال حرکت بود به علت نامشخصی که از سوی کارشناسان راهور در حال بررسی است، به حالت واژگون قرار گرفته بود.
وی افزود:  با حضور آتش نشانان به محل حادثه ابتدا راننده مصدوم این وسیله نقلیه برای انتقال به مراکز درمانی در اختیار کادر پزشکی اورژانس قرار گرفت.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با توجه به اینکه محموله این تانکر (میعانات گازی) بسیار خطرناک تر از سوخت بنزین می باشد این  حادثه می توانست آبستن حوادث تلخ دیگری باشد، چرا که وجود یک تانکر ۳۰ هزار لیتری میعانات گازی در حاشیه جاده با ایجاد کوچکترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگتر را دارد.
از این رو آتش نشانان با سرعت عمل پس از قطع جریان برق این وسیله نقلیه و نصب علائم هشدار دهنده در اطراف محل حادثه، جاده را کاملا ایمن کرده و مانع از تردد خودروها از محل حادثه شدند .
قانع افزود: نیروهای عملیاتی در هفت ساعت عملیات دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند و سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل گاز را به حالت اولیه بازگردانند و محل حادثه را کاملا ایمن سازی کنند.
تیم عملیاتی در پایان تانکر واژگون شده را تا رسیدن به محل امن همراهی و پشتیبانی خواهند کرد.
گفتنی است در این حادثه  با همت و تلاش بی وقفه آتش نشانان از وقوع حادثه‌ای هولناک جلوگیری به عمل آمد.