شیراز گران اداره می‌شود/بودجه شورا ۲۲ میلیارد ریال است
شیراز گران اداره می‌شود/بودجه شورا ۲۲ میلیارد ریال است

عضو و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز اعتقاد دارد که شیراز گران مدیریت و اداره می‌شود به همین دلیل شورا برای کاهش هزینه‌های جاری تلاش خود را معطوف کرده است. سید عبدالرزاق موسوی سه‌شنبه ٣٠ بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: شهرداری شیراز ماهیانه یکصد میلیارد تومان حقوق پرداخت […]

عضو و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز اعتقاد دارد که شیراز گران مدیریت و اداره می‌شود به همین دلیل شورا برای کاهش هزینه‌های جاری تلاش خود را معطوف کرده است.

سید عبدالرزاق موسوی سه‌شنبه ٣٠ بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: شهرداری شیراز ماهیانه یکصد میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند؛ لذا امسال مکلف به کاهش پنج درصدی نیروی انسانی شده است.

وی با اشاره به وظایف شورای شهر شیراز طبق ماده ٨۴ قانون شوراها، گفت: این ماده قانونی یک ضمانت اجرایی برای نظارت همگانی و عمومی توسط شوراها محسوب می‌شود .

موسوی ادامه داد: براساس این ماده، شورای شهر، شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته موظف هستند به نحو مقتضی و در صورت امکان با راه‌اندازی پایگاه رایانه‌ای همهرمصوبات، تصمیمات، عملکرد، بودجه، هزینه و درآمد را به اطلاع مردم برسد تا زمینه اعمال نظارت عمومی فراهم شود .

وی با تاکید مجدد بر این نکته که موظف به اطلاع نحوه درآمد و هزینه به مردم هستیم، به برگزاری ۴۶ جلسه با ١۶۴ دستور و ۶٢ مصوبه در کمیسیون برنامه و بودجه طی ١١ ماه ٩٧ اشاره و خاطرنشان کرد: بعضی از مصوبات این کمیسیون مانند تهیه آیین‌نامه حمایت از تشکل‌ها توسط شهرداری به تصویب صحن علنی رسیده اما با گذشت حدود ۵ ماه از مصوبه اما هنوز شهرداری طرحی ارائه نکرده است .

موسوی به مشکلات شکلی و ساختاری دفاتر تسهیل‌گری اشاره ‌و عنوان کرد: شهرداری به موجب قانون ملکف شده که خدماتش را به مردم به بهترین شکل به مردم ارائه کند، سرعت را بالا ببرد و هزینه را کاهش دهد و اگر قرار باشد که دفاتر تعطیل شود شهرداری ملکف به رعایت تمام مسائل مردم خواهد بود .

وی همچنین به تدوین برنامه بیست و پنج ساله شهرداری شیراز هم اشاره و خاطرنشان کرد: باید ابتدا برنامه پنج ساله و سپس بیست ساله به تصویب می‌رسید اما به دلیل تاخیر در ارائه برنامه پنج ساله، تهیه و تدوین برنامه بیست ساله در دستور کار قرار گرفت .

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که هفته آینده برنامه پنج ساله در صحن شورا به تصویب برسد و گفت: مقرر شده بود تا ابتدای اسفند لایحه بودجه ٩٨ شهرداری به تصویب برسد اما با تاخیر مواجه شده که تلاش خواهیم کرد تا ٢٠ اسفند به تصویب برسد و برای شهرداری قابل اجرا شود .

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان هزینه کرد هر جلسه صحن علنی شورای شهر، حق جلسه پرداختی و دیگر موارد گفت: هزینه‌های جاری صحن را نمیدانم از رئیس شورا بپرسید .

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز ادامه داد: در خصوص کمیسیون‌ها نیز تنها می‌توانم به کمیسیون متبوع خود اشاره کنم. هزینه‌های کمیسیون برنامه و بودجه بسیار ناچیز است و به جز آب و چایی چیز دیگری نیست؛ صبحانه و میوه هم حذف شده است .

موسوی اضافه کرد: شرکت اعضای شورا در کمیسیون‌ها و نشست‌های مختلف نیز خارج از حق‌الزحمه محسوب نمی‌شود و اعضا هیچ مبلغ بابت آن دریافت نمی‌کنند .

وی ادامه داد: اگر بعضی از شوراییان در کمیسیون ماده ١٠٠ و ٧٠ عضویت داشته باشند مبلغی تا سقف یا نزدیک به دو میلیون تومان دریافت می‌کنند .

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه مشاوران کمیسیون نیز حق‌الزحمه‌ای جزیی می‌گیرند، بودجه کل شورا طی یکسال را بالغ بر دو میلیارد و ٢٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد