واکنش‌های گسترده به پیروزی بایدن: وقتی رهبران جهان برای تبریک از یکدیگر سبقت می‌گیرند!
واکنش‌های گسترده به پیروزی بایدن: وقتی رهبران جهان برای تبریک از یکدیگر سبقت می‌گیرند!

پیروزی بایدن در رقابت تاریخی با دونالد ترامپ با واکنش‌های زیادی روبه رو بوده و باید منتظر واکنش ها، پیام‌های تبریک رهبران کشور‌ها و ناظران بین المللی بود. در این میان، پیام تبریک گسترده رهبران کشور‌های مختلف و به ویژه برخی از متحدان ترامپ جالب توجه بوده است.

به گزارش پگاه خبر: پیروزی بایدن در رقابت تاریخی با دونالد ترامپ با واکنش‌های زیادی روبه رو بوده و باید منتظر واکنش ها، پیام‌های تبریک رهبران کشور‌ها و ناظران بین المللی بود. در این میان، پیام تبریک گسترده رهبران کشور‌های مختلف و به ویژه برخی از متحدان ترامپ جالب توجه بوده است.

در حالی که «دونالد ترامپ» هنوز پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفته و از اقدام حقوقی خبر داده، چهره‌های سیاسی مختلف از جمله «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، «اورسولا ون‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق این کشور به بایدن و هریس بابت پیروزی در انتخابات تبریک گفتند.

مکرون خطاب به بایدن: بیایید با هم کار کنیم

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه نیز بسرعت به جمع مقامات کشورهایی پیوست که پیروزی بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: «آمریکایی ها رئیس جمهوری خود را انتخاب کرده اند. تبریک به جو بایدن و کامالا هریس.»
مکرون در بخش دیگری از توییت خود افزود: «ما برای غلبه بر چالش های امروز باید کارهای زیادی انجام دهیم. بیایید با هم کار کنیم.»

تبریک اوباما به بایدن و هریس

باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا و هم‌حزبی جوبایدن، پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده ریاست جمهوری آمریکا را به او و “کاملا هریس” معاون اش تبریک گفت.

 وی نوشت: بایدن به وظیفه خود در راستای منافع همه آمریکایی‌ها عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: من به کاملا هریس و پیروزی تاریخی و قاطع وی به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا افتخار می‌کنم.