طرح مطالبات حوزه صنعت معدن تجارت از سوی استاندار فارس
طرح مطالبات حوزه صنعت معدن تجارت از سوی استاندار فارس

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس با حضور وزیر صنعت، معدن، تجارت و معاونان این وزارت خانه برگزار شد. در این جلسه مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی از سوی نمایندگان این بخش مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس با حضور وزیر صنعت، معدن، تجارت و معاونان این وزارت خانه برگزار شد. در این جلسه مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی از سوی نمایندگان این بخش مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس در این جلسه با بیان اینکه سفر یک روزه وزیر صمت به استان فارس دستاوردهای مثبتی به دنبال داشته ابراز امیدواری کرد این نتایج سبب گشایش در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و بازرگانی استان شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه توسعه صنایع های_تِک با توجه به پتانسیل علمی فارس در طرح آمایش سرزمین و همچنین‌ طرح ۱۴۱۴استان مد نظر قرار گرفته خواستار توجه وزارت صمت به این موضوع شد.

توسعه شهرک های صنعتی، توجه به معادن کوچک و تعطیل،  اختصاص اعتبار ۴ هزار میلیاردی مصوب سفر رییس جمهور به صنایع راکد و تعطیل، ادامه فعالیت های خوب ایمیدرو به ویژه در خصوص‌ احداث آزاد راه لامرد پارسیان که دستور رییس جمهوردر زمان افتتاح کارخانه آلومنیوم بود،  تکمیل و تسریع در نقشه راه صنعت، پیگیری پهنه اکتشافی شمال فارس و اهداف مترتب بر آن از سوی ایمیدرو، پیگیری مسائل مربوط به ۱۴ معدن موجود در منطقه شمال استان، انجام طرح مطالعات اقتصادی کارخانه آهک پی سی سی در شهرستان داراب،  انعقاد قرارداد احداث کارخانه تولید سدیم سیانید با مشارکت بخش خصوصی، طرح جا به جایی معدن شن و ماسه  و احیا فعال سازی۲۱ معدن، احداث ۲ واحد فراوری استفاده بهینه از ظرفیت سنگ های تزیینی و خاک های صنعتی در استان، توجه به صنایع پایین دست آلومنیم و فولاد و کربنات سدیم و توسعه این صنایع، انعقاد قرارداد جهت انجام ژئو فیزیک هوایی، احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ که ایدرو  دنبال می‌کند  انجام مطالعات لازم بر روی دریاچه های استان به ویژه مهارلو  که مواد معدنی مورد نیاز را دارند، پروژه انتقال آب از خلیج فارس  تامین مالی پروژه خرامه نیریز در زمینه فولاد، کمک به توسعه خطوط ریلی، توجه به صنایع گاز نفت پتروشیمی که استان در این زمینه استعداد های بسیار دارد، راه اندازی نمایندگی ایمیدرو در استان  و توجه به شهرستان های تازه تاسیس استان در زمینه صنعتی و معدنی از جمله درخواست هایی بود که در این جلسه از سوی استاندار فارس مطرح شد.