دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان افتتاح شد
دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان افتتاح شد

رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه برخی از معاونین خود در سفر یک روزه به شهرستانهای جهرم و بنارویه ضمن بررسی مشکلات و رفع نواقص موجود در دادگستری شهرستان جهرم ،دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان را نیز افتتاح کرد.

در مراسمی با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس،برخی از معاونین قضایی دادگستری استان فارس، فرماندار ویژه لارستان، روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های لارستان و داراب، امام‌جمعه و قشرهای مختلف مردم، دادگاه عمومی بخش بنارویه لارستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در دوران تحول قضایی یکی از اقدامات بسیار مناسبی که سبب ایجاد امید در جامعه شده است افتتاح مجتمع های قضایی در سطح کشور می باشد خاطر نشان کرد: افتتاح و راه اندازی دادگاه عمومی بخش بنارویه در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم است و امیدواریم با توجه به فرهنگ بالای مردم بنارویه، پرونده های قضایی زیادی در این بخش تشکیل نشود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه لارستان و تابعه آن از امنیت بسیار مطلوبی برخوردار است افزود: در این منطقه مردم و همه مسئولین دغدغه امنیت را دارند و این تعامل مناسب بین مردم و مسئولین سبب شده است تا این منطقه دچار مشکل امنیتی خاصی نباشد و امنیت در آن پایدار باشد.
وی تأکید کرد : قاضی باید تکریم و احترام ارباب رجوع را مد نظر قرار داده اما در مقابل مجرمین و مخلین نظم و امنیت باید قاطعانه و در چارچوب قانون برخوردکند.
رئیس شورای قضایی استان فارس یکی از ویژگی‌های مهم قضات را انقلابی‌گری دانست و بیان کرد: محیط دادگاه باید حزب‌اللهی، بسیجی و انقلابی باشد و این خصوصیات در کارمندان نیز باید دیده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با تأکید بر اینکه دادگاه باید پناهگاه افرادی باشد که به آنها ظلم شده است، گفت: محیط دادگستری باید محیطی امن و به راحتی قابل دسترسی برای مراجعین باشد.
وی با بیان اینکه هر فرد و هر تفکری باید در دادگاه احساس راحتی کند، ابراز امیدواری کرد: به منظور کاهش ورودی پرونده قضایی به دادگستری ها لازم است از ظرفیت شوراهای حل اختلاف استفاده شود و بزگان و ریش سفیدان محلی تلاش کنند مردم را به صلح و سازش دعوت کنند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه از رئیس حوزه قضایی انتظار است تا در رسیدگی به به پرونده‌ها ی قضایی اهتمام لازم را داشته و در مدت زمان کوتاه مورد رسیدگی قرار گیرند و همچنین با مسئولین بخش و شهرستان هماهنگ باشد تا جزیره‌ای عمل نشود، تأکید کرد: هماهنگی و تعامل دستگاه قضایی با سایر نهادها و دستگاه ها منافاتی با استقلال قاضی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه برای مسائل غیرضروری حکم زندان داده نشود، خاطر نشان کرد: سعی شود تا از فرستادن افراد به خاطر نفقه و مهریه به زندان جلوگیری ودر آداب القضاء نیز آمده و مستحب است تا قضات از زندانیان سرکشی و جویای اوضاع و احوال مددجویان زندان باشند.
وی با اشاره به اینکه بخش بنارویه نیازمند یک دفتر خدمات قضایی الکترونیک نیز است تا برای ثبت دادخواست مردم نخواهند به لار مراجعه کنند، افزود: بنارویه شهر بزرگان و سادات است که در راه انقلاب شهید داده و از مردم انقلابی این منطقه هم توقع داریم در احداث ساختمان ما را کمک کنند تا راحتی خود و مردم منطقه را رقم بزنند.
حجت الاسلام والمسلمین در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این بخش باشیم و زمینه آسایش و سهولت دسترسی هر چه بهتر مردم بنارویه به این دسته از خدمات را فراهم نماییم.
گفتنی است در پایان این مراسم علی سهیلی که پیش‌ از این رئیس شعبه ۴ حقوقی دادگستری شهرستان داراب بود نیز با حکم رئیس قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی به‌ عنوان نخستین رئیس دادگاه عمومی بخش بنارویه معرفی شد.